FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En enkel lösning.
************************************************** ********** Dim strHost strHost = InputBox("Något att pinga") If Ping(strHost) = True then Wscript.Echo "Värd " & strHost & " svarade på ping" Else Wscript.Echo "Värd " & strHost & " kan inte kontaktas" End If Function Ping(strHost) Dim objPing, objRetStatus Set objPing = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonat e}").ExecQuery ("select * from Win32_PingStatus where address = '" & strHost & "'") For Each objRetStatus In objPing If IsNull(objRetStatus.StatusCode) or objRetStatus.StatusCode <> 0 Then Ping = False Else Ping = True End If Next End Function ************************************************** ********** Sen kan du bygga vidare där en HTML sida öppnas och du kan välja server från en lista som du har skapat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ojj, tack så hemskt mycket! Du var en vänlig person!
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det var synd att det inte fungerade!
Får följande error: http://data.fuskbugg.se/skalman01/vbs_error.bmp tack på förhand |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
OBS, blir fel när man spara. Ett mellanrum impersonat och e ska bort. Det ska stå impersonate
set objPing = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonat e}").ExecQuery("select * from Win32_PingStatus where address = '" & strHost & "'") Lustigt fel i forumet när man sparar. I redigeringsfönstret syns koden som den ska men när man spara den så läggs ett mellanrum till på koden. Senast redigerad av Jan Eriksson den 2009-12-02 klockan 09:14 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Såg det, jag hade kollat igenom koden 2 gånger innan jag såg det! Fixade det ungefär två timmar innan ditt inlägg vart postat.
tack för hjälpen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Lär dig posta i rätt forum. Typ tredje tråden från dig som jag flyttar. Dessutom känns det här som en skoluppgift.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Då skulle jag vilja vet vilka trådar jag har postat fel? Om jag minns rätt så är den här som kanske hamnade fel...
Och varför skulle det vara en skoluppgift? :S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu kan någon administratör låsa eller ta bort tråden, fick det jag ville ha!
Tack till dem som hjälpte mig! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|