Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny hosting sökes !

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-28, 03:14 #11
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
finns inget som heter fri bandbredd.
Har blivit bevisad så pass många gånger hos andra
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-28, 09:27 #12
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av mynameisfredrik Visa inlägg
finns inget som heter fri bandbredd.
Har blivit bevisad så pass många gånger hos andra
Naturligvis inte, man kan ju inte ha en site som drar 1000Gb/mån i bandbredd, det finns ju gränser på allt, men det finns ju webbhotell som inte mäter bandbredden och inte sätter en gräns på 30, 50 eller 100Gb/mån
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-28, 11:06 #13
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 217
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 217
Citat:
Ursprungligen postat av isakonline Visa inlägg
Har nyligen tagit över tradgardsblogg . se och letar nu efter ett nytt ställe att lägga den på, som det ser ut nu så tar sidan 18gig och har en transfer på 33gig ca i månaden.

Vi kommer byta blogg system snart och jag vill då även byta plats och ha ett svenskt alternativ.

Jag är ingen server nöd och skulle verkligen vilja ha ett lätt alternativ typ webhotell med cpanel men har inte hittat något.

Kollade in http://www.serverconnect.se/unmetered.htm

Någon som har erfarenhet av dom ? Kan man lita på att det är fri bandbredds förbrukning ?

Det går attt välja till kontrollpanel virtualmin, någon som har erfarenhet av det ?

Mvh // Isak
men Isak, den länken du pekar på är för att hyra en hel server...
Som du själv ansvarar för att installera program och rättningar på.
Med tanke på att du skrev "Jag är ingen server nöd och skulle verkligen vilja ha ett lätt alternativ" så skall du nog inte hyra en egen server, då måst det vara enklare med en större vps ? Föredrar själv DirectAdmin, som är en enkel och mycket prisvärd kontrollpanel.
Men även på en VPS svara du själv för underhåll & patchar

Provade ServerConnect (två VPS:er) för nått år sen, men det var lite väl mycket systemstopp, sedan tog man lite "lättvindigt" på vissa av mina felanmälningar,
typ "hittar inget fel" etc... när jag flytta hela vps:erna till annan leverantör så "fösvann" de tidigare problemen.

Ang: "Det går attt välja till kontrollpanel virtualmin, någon som har erfarenhet av det ?" tror INTE att det är den typen av kontrollpanel du söker!

Senast redigerad av SajtXL den 2009-11-28 klockan 11:11
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-28, 12:42 #14
servainet servainet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 11
servainet servainet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 11
Standard re

Vad beträffande konton som avstängts utan att det blivit notifierat av oss så har email skickats ut , men troligtvis så har några inte fått dessa email pga av att det har hamnat i spamkorgen , eller fastnat eller vissa har haft felaktiga emailadresser. Bara o beklaga , dock kan man ska lära sig av att skicka sådana här viktiga uppgifter med snigel post.

Dock har vi löst detta då vi har backup på alla system så inga har tappat bort sin information.

Jag håller med föregående talare att vi har haft en otal driftstörningar och ett otal driftstopp på vps noderna och inte minst nu under november månad då vi har vi drabbats av ett otal störe ddos attacker vilket är isolerat till ett visst klientel som vi har. Dock har vi investerat och fördubblat kapaciteten i vårt backbone och vi kör idag ren cisco vilket vi inte gjorde förut och med det så går det lättare att hantera dessa ddos attacker som vi numera har på oss dagligen.

En nyhet att vi har lanserat microsoft Hyper-v nu under hösten vilket gör att vi kommer succesivt byta till det vpssystemet och fasa ut xen och hypervm som många kollegor i branchen vet inte är supporterat längre.

Angående virtualmin så är det många som kör det och det är som directadmin , alltså det automatiserar det mesta i virtualhosting väg och även uppdaterar med automatik säkerets patchar vilket kan vara både på gott och ont.

Vad beträffande unmetered , obegränsad bandbredd så fungerar det utmärkt , har man 10 mbit unmetered så ska man ha det upp och ner. Det är bra om man vill slippa att bekymra sig om att man kommer att stiga över en viss gräns/värde och få ett surt eftergift på det hela.

Det var mina synpunkter på tråden.


Peter / Serverconnect
servainet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017