FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu behöver jag hjälp av någon som har jobbat med bokningar via nätet av något slag eller som gör det nu. Jag vill utveckla en sida där man kan boka billiga hotellrum och andra paketlösningar.
Hur går man tillväga? Jag vill att min sida skall vara en portal mellan utländska turister och Sverige. Jag kommer att vara nischad och har inga planer på att skapa en sida som har alla hotell i Sverige utan det är ett antal specifika hotell jag har i åtanke. Hur kopplar man samman deras bokningssystem med min sida? Har ni några råd, problem som ni har stött på och kanske lite tips om hur jag skall börja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
84 pers har kollat på denna tråd nu men ingen som har svarat. Är det ingen är inne som har jobbat med bokningssystem här inne liknande hotels .com?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Nästan 200 som har läst tråden, är det ingen som har jobbat med något liknande bokningssystem?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Uppenbarligen inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ingen här kan ju veta:
1. Vilka hotell som avses. 2. Hur dessa hotells respektive bokningssystem fungerar. 3. Om dessa går/kan/vill koppla sig till en extern tredjepart... Om någon nu visste det kanske den personen har gjort en liknande lösning och tänker väl inte berätta för dig av bara den anledningen! Men som det står ovan. Bättre att du kollar med respektive hotell. Om du inte får med dig dom kan det bli svårt oavsett om någon här sitter på en lösning... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Eftersom det finns så många svenska sidor där man kan boka både hotell och resor tänkte jag att någon här på forumet har jobbat med något liknande, med tanke på att detta är Sveriges största forum för E-kommers.
Mina funderingar luta lite åt att det kanske finns en gemensam standar för just bokningar. Annars ter det sig nästan omöjligt för stora bokningstjänster som hotels.com att få det att fungera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror du tänker helt fel.
"... med tanke på att detta är Sveriges största forum för E-kommers. " ??? Vad menar du med detta? *** Dina tankar om forumet må vara goda och högt ställda och jag skulle tro att de som driver forumet kan klappa sig på magen... Men så finns det en verklighet också! Majoriteten av alla som postar på forumet är födda på 80-talet. Kanske till och med rätt många på 90-talet. Om du läser lite mellan raderna finns det sanslöst många wanna-bees.... Men visst. Det är bra. Själv har jag erfarenhet av travelstart som jag har köpt flygbiljetter genom. Man kan även där boka hotell, vilket inte jag har gjort så det vet jag inget om. Det finns mängder med smarta och interaktiva lösningar som ploppar upp, men inte på detta forumet!! Du är på fel ställe! Dessa är lösningar i affärssystem i still med Oracle och SAP. Det du frågar efter är konsultjobb i miljonklassen... så börja leta på rätt ställe, typ amerikanska forum för SAP med flera! Vid en sökning på "sap, forum": http://forum.saptechies.com/ --- verkar kompetent http://www.sapfans.com/forums/index.php - många spännande rubriker! Det finns några svenska också, men de var forum ur annan aspekt, i stil med mässa. Lycka till!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har inte direkt erfarenhet av bokningssystem för hotell, men jag har byggt ett för bokning av kurser. Det har varit en lång process och funktioner och finesser har växt fram med tiden. Kunden har tillsammans med mig arbetat fram en kravspec. Tro inte att det finns en "quick fix". Det är inte så enkelt.
Har du en kund? Diskutera då fram en kravspec med denne. Börja där. Sedan kan du hålla på och finputsa systemet under en lång tid framöver. Lycka till! // Mats |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|