Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google - Goodwill i nivå med den absoluta fryspunkten

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-02, 16:00 #41
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Vem som gjort vad spelar ingen roll om du läser avtalet igen.
'7.2 Google kan, när som helst, säga upp hela eller delar av Programmet'
Vad i den delen av avtalet är oklart? Kan det bli tydligare?

Att det är ett riktigt dåligt avtal (om man tror att man kan bygga hela sin framtida inkomst på adsense) råder väl inget tvivel om.
Men ett avtal är ett avtal. Det är bara att gilla läget om man undertecknar det.
För mig är det inte tydligt att man kan säga upp avtalet retroaktivt.

Självklart kan dom säga upp avtalet när dom vill men om du inte har brutit mot några regler ska pengar du tjänat in innan avtalet sägs upp betalas ut. Har du brutit mot någon regel så har dom rätt att hålla inne pengarna, men då bör dom i alla fall tala om varför detta sker.
För mig är det hur solklart som helst. Du håller inte med antar jag?!

*edit typo
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-03, 06:55 #42
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
För mig är det inte tydligt att man kan säga upp avtalet retroaktivt.

Självklart kan dom säga upp avtalet när dom vill men om du inte har brutit mot några regler ska pengar du tjänat in innan avtalet sägs upp betalas ut. Har du brutit mot någon regel så har dom rätt att hålla inne pengarna, men då bör dom i alla fall tala om varför detta sker.
För mig är det hur solklart som helst. Du håller inte med antar jag?!

*edit typo
Jag håller absolut med dig. Det finns tydligen ett gäng arroganta personer här på forumet som anser att "så här är det och så måste det därför vara för all framtid så skyll dig själv och gilla läget". Självfallet har man rätt att uttrycka sitt missnöje med ett avtal även om man godkänt det och eftersom det som enskild annonsör knappast går att göra detta hos Google så får det bli på exempelvis ett forum som detta. Som de flesta förhoppningsvis inser så är det inte likställt med att man inte förstår vad som hänt... Jag har själv aldrig råkat ut för några konstigheter med Google men får man inte reda på orsaken till avstängningen så kan man ju heller inte bättra sig i framtiden vilket ingen alls tjänar på i längden.

Det är dessutom ett faktum att de flesta inte läser denna typ av avtal innan de godkänner dem, åtminstone inte särskilt noggrant. Det är inte en ursäkt men det faller sig då också naturligt att man inte har några invändningar förrän det händer någonting.

Att Google börjar bli oroande stort och godtyckligt samt kör över folk och struntar i lagar och regler är ju inte något nytt. Se bara på deras bokprojekt. Avtalen med bokförlagen är ett skämt och upphovsrätt är uppenbarligen inte särskilt intressant för Google.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2009-11-03 klockan 06:59
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017