FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ägaren bakom classicvolvo.com stämdes av Ford för ett antal år sedan..
Det var en äldre herre som sålde reservdelar till gamla Volvo-bilar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okok tack för era svar. domännamnet jag tänker på kan man jämföra med en domän som www. volvoforum .se där jag tänkt ha fakta information forum osv. vägledande information. ingen sida som säljer produkter eller så förknippat med bilmärket.
Det borde ju kanske inte sticka i ögonen för biltillverkaren i fråga.. jag får se hur jag gör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Intressant ämne. Det finns hur många domäner som helst, särskilt bloggar, som innehåller registrerade varumärken. Dessa kanske inte görs i vinstsyfte, men de har reklam på bloggen, är populära inom vissa kretsar och kanske det viktigaste- de finns fortfarande kvar.
Klarar de sig pga att företaget 1. inte upptäckt dem? 2. inte bryr sig? 3. tycker det är positiv reklam? Jag förstår att det är svårt att säga, men ni kanske har erfarenhet av detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Om det är något som gagnar deras verksamhet så kan de kanske ge sitt samtycke. Under vissa omständigheter och vissa restriktioner förvisso. Du ska absolut INTE göra detta utan att fråga Volvo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Skulle de säga ja, så måste de ju aktivt ha koll på att det är bra, de måste ta fram ett juridiskt bindande avtal (= tiden/kostnaden för att ta fram det överstiger deras nytta av tjänsten) etc. Mitt hustips: Fråga inte, om de har synpunkter i framtiden, byt adress. Med lite tur kan du dessutom passa på att gråta ut i Aftonbladet och få sympati, fler besökare och 15 minuters fame. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|