FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag har spenderat några timmar nu och letat efter en statisktjänst för ett företags webbsida. Den är tungt belastad så det jag säker är ett företag som kan hosta statistiken åt företaget som jag jobbar för. De jag kollat på hitills är Google Analytics, som hostar och gör allting åt en men det ger inte tillräkligt med statisik för varje besökare. Jag har även tittat på logaholic som erbjuder en jättebra tjänst tycker jag men den verkar det som att man måste hosta själv samt att det är byggt i PHP vilket är ett problem efterr jag har bara en IIS server eftersom deras sida är skriven i ASP.net. Min fråga är i alla fall om någon här vet någon tjänst som hostar statistiken på sina egna servrar, det kan vara fast kostnad eller månadskostnad. Men den ska kunna ge mera information än Google Analytics, t.ex. IP/ISP för varje besökare samt att man ska kunna se hur besökaren har vandrat genom sidan och var personen kom ifrån m.m Tack på förhand //Magnus Andersson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag kör själv GA och det finns ingenting jag saknar öht. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kör också bara GA, men läste för någon månad sen om woopra, http://www.woopra.com/ . Har inte kikat på det något närmare men de ska ha rätt bra detaljinformation per besökare.
Läste också nånstans att yahoos IndexTools skulle bli gratis, men vet ej om så skett ännu. Tyvärr vet jag inte mer om skillnaderna i funktionalitet mellan dessa tre, men om du inte kikat på de andra två så kan de vara värda ett besök. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan ju analysera webbserverns loggfiler för att få fram en hel del information. Dock brukar man behöva något program (som ibland kostar en slant) för att sköta analysen och göra det möjligt att läsa ut någon vettig information från all data som webbservern loggar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bump!
Testkör woopra nu, de har lämnat beta och man får nu registrera sig fritt. Upp till 30 000 sidvisningar i månaden, två sajter och en användare är fritt, sen kostar det från 4,75$/mån. Förutom GA:s koppling till Adwords så tycker jag att det ser väldigt intressant ut, mest för att man kan följa individuella besökare i realtid, något man inte får eller kan göra med GA eftersom de skyller på integriteten. Nån annan som kör Woopra ? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|