Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

en till vad-ska-jag-göra-med-min-domän-tråd

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-20, 21:19 #1
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av erikhjort Visa inlägg
känns ju fel att sikta på .se med en .com, men blev ganska nojig nu. finns det några skräckhistorier man borde lyssna till?
Jag skulle bli förvånad om du totalt lyckades tjäna mer än hundralappar på typins om du inte istället lägger ner mycket tid på relevant innehåll. Då är frågan om det då är värt att ta risken, eller för den delen att behöva oroa dig för dålig karma.. Och ska du istället lägga ner tid på innehåll för att bygga en lönsam webbplats så kan du lika gärna göra det på en domän där du slipper bekymra dig över varumärkesintrång och sedan vips se din inarbetade sajt försvinna på grund av att varumärkesinnehavaren gör anspråk på domännamnet i skiljeförfarande.

Om namnet är så bra, så hoppas istället på att varumärkesinnehavaren kontaktar dig för att få köpa namnet av dig för en rimlig peng. Tänk också på att så fort du lägger upp "relevant" innehåll så är du bevisligen i ond tro, vilket underlättar för varumärkesinnehavaren att begära domänen i skiljeförfarande. Gör du dig skyldig till varumärkesintrång är nog heller inte varumärkesinnehavaren så pigg på att betala dig för att ta över domänen.
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017