FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Blev kontaktad av It Sverige AB idag och dom hade ett kanonerbjudande (enligt de själva) att om man betalade 297 kr + moms så fick man bl.a 5.000 sidvisningar som sponsrad länk på Google. Erbjudandet gällde i 3 månader. Man fick även synas på den "stora" sökmotorn itsverige.se
Kan detta verkligen stämma att dom säljer åt Google? Låter skumt och måste höra mig för om någon annan har blivit kontaktad. Mvh Johnny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
5000 sidvisningar är nog inte helt omöjligt för 300kr, men de behöver inte betyda några klick?
Exempel Klick 119 Visningar 302 642 CTR % Gen. CPC kr Genomsnittlig CPM kr Total kostnad 58* kr Dvs för typ 600kr = 300 tusen visningar. Men bara 119 klick :P itsverige . se ser ut som riktig skojjar sida, säkert länkar till alla de lurat på sitt "paket" Senast redigerad av BarateaU den 2009-10-15 klockan 12:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Golfer om du öppnar ett AdWords-konto själv hos Google kan du också säga att du säljer åt Google om du erbjuder andra tjänster med sponsrade länkar. Svårare än så är det inte.
Visst Barateau, om ingen klickar på den sponsrade länken kan man ju ha få hur många sidvisningar som helst för 300:-. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Conny det beror lite på vad du menar att Google håller på med. Om det gäller deras sponsrade länkar, AdWords, så är det fritt fram för alla att registrera ett konto hos dem och erbjuda att sälja sponsrade länkar åt andra.
Inga konstigheter med det. Det är grundprincipen med de företag och personer som sysslar med PPC. Däremot är det som du säger en liten varningssignal om företaget som erbjuder PPC försöker får det att låta som de är exklusivt anlitade av Google och har en särställning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Det brukar vara ett vanligt knep att de (Bluffarna alltså) försöker dra nytat av seriösa varumärken genom att påstår att de har ett mer omfattande "samarbete" än vad de i verkligheten har. Det var det jag syftade på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En sökning på itsverige.se på google säger endel.
![]() Är det bara jag som googlar de flesta telefonförsäljarna när jag pratar med dem? För att tillföra tråden något itsverige == hittadirekt == (bluff|avskum|etc) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|