FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Läste en artikel nyligen om varför just Google blev så dominerande och så snabbt kunde gå förbi främst Altavista. Främsta anledningen sas vara att Google satsade på en så enkel design som möjligt och skippade banners, dvs hur man presenterade sökresultaten var så mycket renare än t.ex. Altavista. Sedan spelade givetvis också sökresultaten en avgörande roll men just designen att Altavista satsade mer på reklam och mer grötig text var skälet till att den sökmotorn tappade så mycket till Google.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det som sedan skapade Googles ekonomiska framgång var att de som ett av världens första företag lyckades visa annonser som användaren faktiskt ville ha - dvs AdWords. Faktum är att Google hade varit sämre ur användarens perspektiv om Google inte hade visat annonser. Hur många företag kan skryta med att visad reklam upplevs som någonting positivt och inte enbart störande?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|