FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
det mesta lär man sig ju från böcker (php/mysql) men emellanåt får man många detaljfrågor och det är bra att ha någon man kan fråga direkt.
undrar om det är någon/några här som kan tänka sig vara en mentor som jag kan lägga till på msn för live-frågor? skicka mig ett pm isf. skulle varit väldigt uppskattat! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
schysst att det finns folk som minns hur det var att vara gröngöling inom php och erbjöd sig vara mentorer!
uppskattas...fler välkomnas (så slipper man störa en och samma varje gång=)) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du pratar inte om en mentor du pratar om gratishjälp och avsaknaden av googling.
Mentorskap och hjälp förtjänar man av alla andra än sina föräldrar. Där har man det gratis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
det var snälla personer
![]() zstream, håller med dig.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har ingen åsikt om vad du gör, men att skaffa en mänsklig frågespalt är inte att skaffa en mentor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
vissa saker är så mkt bättre att fråga någon med erfarenhet. kanske inte är en klar fråga med ett klart googlesvar (som många frågor brukar vara). kanske är mer "komplext". som att se helhetsbilden, o guidning, tips o råd så man går mot rätt riktning, allmänna diskussioner, organisering av anteckningar (studieteknik för just programmering) osv etc. det är ju just det en mentor är till för. innehållet pluggar man in själv, han finns för guidance.
detaljer får man ju så klart alltid lära själv via böcker, google, onlinetutorials och referenceböcker. plus. jag gillar att ha mentor (även när jag studerar heltid). det gör det hela 1000 gånger roligare och mer levande. man blir väldigt ensam o tappar lätt motivation om man inte har någon att bollplanka med när man känner att man behöver det. så det är lite för den sociala o stimulerande biten också. kommer inte bli någon avsaknad av googling. googlar 12 timmar om dagen. edit: du har en tendens att döma före du vet mer om någon har jag märkt ![]() Senast redigerad av yellowdog101 den 2009-10-09 klockan 15:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Ztream har väl inte dömt någon i den här tråden vad jag kan se. Han reder bara ut begreppet mentor.
Beskrivningen ovan av den hjälp du behöver, uppfattar jag inte alls likadant som din första korta beskrivning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mentor är ett ganska urvattnat begrepp idag så jag vet inte om jag förstår Ztreams reaktion i det här fallet.
Vill du slippa förverka generositeten hos de hjälpsamma personer som erbjudit sig så kan du ju alltid lägga ut frågorna på något av de många php-forum som finns istället (de större engelsk-språkiga får du snabba svar på med 99% säkerhet).
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-09 klockan 16:59 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
okej Google=mentor... om det nu är så urvattnat. Poängen kvarstår...
case closed...? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|