Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"Säkra" filer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-26, 21:38 #21
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
Standard visst hade det varit enklare...

Suck... kan nån ta och stänga den här tråden nu? SJÄLVKLART hade det varit enklare om man kunde ta betalt för hela kalaset på en gång men det stavas B U S I N E S S! Om en kund inte har råd att betala ett kalas på en gång så ser jag till att lösa det genom att erbjuda denna kunden ett serveravtal där denne förbinder sig att under en viss period betala XXXXkr i månaden för denna tjänst. På så vis kan jag sänka produktionspriset till en nivå som detta företag klarar av men får igen detta + lite till under en längre period istället genom att knyta till mig kunden genom vårt avtal. Kunden är nöjd eftersom han får produktionen till ett billigare pris och jag är nöjd eftersom kunden betalar mig månad efter månad. OM allt går som planerat vill säga och det var själva anledningen till att jag skapade denna tråd från början. Jag trodde att det var rätt självklart men jag antar att det bör förtydligas...
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 23:36 #22
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Men vad är problemet om du har ett avtal?

Om kunden skiter i att betala dina fakturor varje månad
så är det ett avtalsbrott.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-27, 06:44 #23
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av Draqir Visa inlägg
eval(base64_decode('aWYoJF9TRVJWRVJbU0VSVkVSX05BTU VdICE9ICJkaW5kb23DpG4uY29tIil7CgkJCQkJCQkJICAgZGll KCk7IC8vIG9yIGluZmVjdCBhbGwgZmlsZXMgKmV2aWwgZ3Jpbi oKCQkJCQkJCQkgICB9'));[/code]
För saken skull så betyder denna kod:

if($_SERVER[SERVER_NAME] != "dindomän.com"){ die(); // or infect all files *evil grin* }
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-27, 15:20 #24
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 182
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 182
Inte läst hela diskussionen men måste ju gå att skriva in i ett avtal vad som får göras med filerna, ex. endast användas under ett viss domännamn, betalningsvillkor, ägande rätt osv.

Ett bra avtal är något båda parter tjänar på - ju mer konkret dessto större chans att ni har en långsiktigt samarbete.
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-14, 14:19 #25
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
Finns ju alternativ som t.ex. WDSL/SOAP eller XML-RPC så kan man separera "klient"-kod och "server"-kod.
Själv har jag en funktion som använder en central datalagring som flera klient-sidor kopplar upp sig mot med ett XML-RPC liknande API. Jag har då lagt ner åtskilliga timmar på utvecklingsarbete och klienterna kan t.ex. betala en månadsavgift och om de vill gå ur avtalet har de bara tillgång till "uppkopplings"-API:et.

SJÄLVKLART måste det anges i avtalet att det är en hyra av tjänsten. De har inte köpt programmet, utan de hyr tjänsten av dig.
qson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 23:08 #26
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Du skriver inget om vilket språk du använder. Använder du php kan du "kompilera" koden med zend encoder, då kommer dom inte kunna läsa koden utan det blir bara "skit" - Databasen kommer dom komma åt ändå, och den borde inte var så viktig, ligger ju inte lika många utvecklingstimmar där som i koden...

Annars skulle jag rekommendera att dom betalar för exempelvis 24-månader "up front" samt att om dom vill ha uppdateringar så måste dom ligga på ditt webbhotell
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-23, 09:49 #27
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Använder du php kan du "kompilera" koden med zend encoder, då kommer dom inte kunna läsa koden utan det blir bara "skit"
Zend Encoder är inte speciellt bra, på denna sida kostar det $50 för avkodning av scripten: http://www.zendecode.com/ men det finns billigare Kinesiska sidor också.

Om man tänkt skydda PHP filer med kryptering måste man använda specialutvecklade skydd.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-08, 19:56 #28
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 70
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 70
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP Visa inlägg
Zend Encoder är inte speciellt bra, på denna sida kostar det $50 för avkodning av scripten: http://www.zendecode.com/ men det finns billigare Kinesiska sidor också.

Om man tänkt skydda PHP filer med kryptering måste man använda specialutvecklade skydd.
Det är nog inte särskilt stor risk att kunden känner till den webbsiten, eller talar kinesiska.
ssol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-08, 20:31 #29
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Ursprungligen postat av ssol Visa inlägg
Det är nog inte särskilt stor risk att kunden känner till den webbsiten, eller talar kinesiska.
Känner till? Det finns miljoner sidor jag inte känner till, men Google brukar hjälpa mig att hitta det mesta... En sökning på "decode zend" så är man där. Sen finns det inte bara 2 sidor som klarar av decodningen, utan betydligt fler, och kineser kan faktiskt göra flerspråkiga sidor.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017