FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag hade just den frågan uppe med trygg e-handel för de hävdade att kunden har laglig rätt att få tillbaka alla utlägg. Jag funderade hur det kunde tolkas så eftersom frakten kunden köper är en tjänst, och varorna är varor, och mig veterligen så gäller inte ångerrätter för tjänster. Men de hävdade att det var konsumentverkets tolkning som gällde och som trygg e-handlare så måste du återbetala hela summan inkl frakt.
Däremot om du inte är trygg e-handlare så kan man not tolka lagen olika som vanligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Märkligt att Trygg E-handel kan vara så säkra på sin sak, när inte ens konsumentverket vet vilket ben de ska stå på. Konsumentverket sade till mig att jag kunde göra som jag ville. De sade att de aldrig skulle pröva ett fall om 79 kr (min fraktavgift), så i praktiken spelade det ingen roll vad de har för åsikt om saken.
Själv så återbetalar jag hela fraktavgiften i 99 % av fallen. Jag gör det inte därför att jag tror att jag måste göra det, utan endast därför att jag inte vill reta upp kunder. I extremt sällsynta fall så händer det dock att jag tappar tålamodet. Det kan tex hända om en kund ångrar sitt köp för femte gången och sedan återigen beställer samma vara som han/hon redan har ångrat en gång tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|