FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej. jag kör med egenserver och jag använder binero för DNS tjänsten.
Jag gör nu på följande det och det fungerar ju bra. @ A 90.231.133.212 www A 90.231.133.212 * A 90.231.133.212 Men det är så att nu ska jag använda många domäner som ska köra på min Linux server och vad jag undrar är om man verkligen bara ska lägga upp A pekare eller ska man peka till servern på annat mer optimalt sett. Just nu kör jag med virtuella domäner på servern. Jag tar tacksamt imot tips för att på bästa möjliga sett hantera kopplingen mellan IP och Domännamnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Enklast är att ha CNAME för resten. När/om du sen byter ip är det bara en post som ska ändras.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Dock fungerar inte CNAME med @
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har inte Binero stöd för DNSmallar? I så fall kanske du kan använda A-pekare i mallen och använda samma mall för alla domänerna, så kanske det räcker med att ändra i mallen när du vill ändra på något.
En annan metod är att du sätter upp din egen namnserver och generar konfig till sajterna. På så sätt kan du skripta det och slipper sitta och klicka i ett webbgränssnitt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|