FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl knappast återförsäljarens fel att inte tillverkaren
säljer reservdelar?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Mja, beror hur han tappade bort den.. Har han slarvat bort den får han skylla sig själv.
Däremot försvinner delen av normalt handhavande så är det en reklamation, dvs ni är skyldiga att laga den.. kan ni inte laga den så måste ni antingen skicka tillbaka hela till tillverkaren (money back) eller ge ersättning för att produkten är mindre värd.. däremot har 6månader passerat och det är han som måste ålägga bevis att delen som "försvann" är produktens fel inte hans slarvfel.. typ som att tanklocket sitter under bilen och kan lossna under färd.. då har man inte tappat den utan fabriksfel : p Men låter som han tappat den och då är det inte ditt fel. Jag hade personligen hjälpt så mycket det gått.. fast nu är det ju "bara" 2.000kr vi snackar om... Be han läsa konsumentköplagen, ni är inte skyldiga att hjälpa han. Står det i lagen så behöver man inte skriva i köpvillkoren heller! Låter mer som han inte är nöjd med produkten. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|