Citat:
Ursprungligen postat av claesm
Att begränsa sig i och välja ett i mina ögon felaktigt alternativ där man betalar "99-200 SEK" i stället för "1500 SEK" för sitt digitala högkvarter, sin gatuadress, sin kontakt, sitt framtida centrum och handelsplats, handlar inte om någon brist på verklighetsförankring.
Det handlar om brist på vision eller kanske ännu värre övertygelse om man verkligen kommer att lyckas. Och då ska man inte satsa.
|
Där har du nog minst lika mycket fel som Conny, om han nu har fel (är inte helt med på hans tillförda värde-argument, orkar inte sätta mig in i det just nu då diskussionen inte känns särskilt givande för endera sidan). Det finns en rad brandnings-bara domäner lediga för endast registreringskostnaden. Skillnaden är enbart att man får satsa mer pengar på marknadsföring istället. 1500 kr är ju inte riktigt vad man får ge för en premiumdomän heller =)
Även om jag talat mig varm för rätten till fri domänhandel ett flertal gånger här så är jag ändå inte rent principiellt för spekulationshandel vad det än må gälla. Det finns t.ex. hänsynslösa människor som köper upp ris i Vietnam när det är bra skördeår och sedan håller på dessa till dess priserna går upp och folk på landsbygden svälter. Sådant händer på grund av att fri handel alltid SKA gälla oavsett konsekvenserna...