FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En av min sida (SIDA 1) fick plötsligt galet mycket trafik och det innebar att resurserna slog i taket och hela servern sänktes i stort sett. Jag tog kontakt med en Binero:are på IRC och han hjälpte mig att lägga in en .htaccess fil med "deny from all" på SIDA 1. SIDA 1 var därmed avstängd fick jag förklarat för mig i ett mail som de skickade till mig.
Absolut prio var att få servern stabil då jag precis hade skickat ut ett nyhetsberv för SIDA 2 (på samma konto) så att stänga ner SIDA 1 var inga problem. Dock verkade inte denna .htaccess-filen hjälpa då servern fortfarande var seg och det var då samtliga mina sidor på samma konto som SIDA 1 & 2 gick ner (Avstängt konto). Jag fick då som svar att de hade på börjat en flytt (~23:00) av mitt konto till en annan servern som där de "kunde kontrollera processerna/resurserna bättre". Detta skulle vara klart 07:00 nästkommande dag. Dock sattes SIDA 2 igång efter några minuter senare efter ett par timmars downtime. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Var det naturlig trafik? Annars är det ju ingenting som du ska drabbas av. Märkligt att htaccess-filen inte hjälpte om det nu var en enda sajt som var problemet.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Under dagen har jag inte kunnat komma åt Bineros webpost, får bara 404. Är det fler drabbade?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Funkar kalas här
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det verkar ha varit ett mindre avbrott, för mig var det nere mindre än en timme. Nu funkar det snabbt och fint i alla fall och det har det gjort senaste timmen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|