Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Gå runt ekonomiskt som företagare/webbutvecklare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-07, 20:13 #3
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Vad kul, och bra att du vågar satsa. Helt klart är ju att det är en stor risk att det inte går bra, men det viktiga är att inte tänka så mycket på det utan att bara köra 500% mot det mål du själv vill uppfylla. Även fast det kanske inte går så bra så får du fantastiska erfarenheter inte många andra kan stoltsera med.

En bra sak är att webbutvecklare är inte lätt att få tag på, så du har förmodligen stora chanser att som säkerhetslina hoppa på vanliga konsultuppdrag (du har ju F-skatt så det är bara att tuta och köra).

Tänk bara på att man med nya företag på internet behöver lägga ner svett och tårar i kanske 2 år för att börja gå med vinst och få snurr på allt om du bygger allt från grunden. Det finns visserligen de som fixar massor av intäkter på 6 månader men det är väldigt ovanligt. Jag skriver just nu under hösten en serie bloggposter där jag berättar steg för steg om att bygga upp en helt ny social webbplats och hur man gör den vinstgivande: http://hogberg.net/
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017