Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Snällt telefonbolag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-27, 20:35 #4
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Trist håller jag med om. Om man sedan som jag inte orkar "hoppa" mellan tidningar, leverantörer etc kan det bli dyrt. Men det finns en sak man kan göra, i vart fall när det gäller tidnignar och kontokort. Ring upp när "årsfakturan" kommer och säg att du överväger byta eftersom andra erbjuder lägre kostnad men att du vill veta om de erbjuder en gammal kund ett bättre alternativ än det fakturerade priset. Jag brukar även slänga in att nya kunder ju får bättre villkor. DN satt omedelbart ner priset med 25 %, Svenskan gav en kompis 50% i ett halvår och sedan 25 %, ett par kontokort har jag även till lägre pris. Visst jobbigt att behöva ringa men man slipper i vart fall att "hoppa" mellan leverantörer

Däremot verkar tele- och internetföretag inte tänka så. Det enda svar jag fått är "tänk på uppsägningstiden"

Ett företag svarade att de brydde sig mer om nya kunder än kunder de redan hade eftersom det flesta tycker att det är för jobbigt att byta. Jag sa omdelbart upp mitt avtal skriftligt och åberopade svaret samt krävde bekräftelse på uppsägningen. Det senare för att ge dem en chans att rätta till en ev mupps svar men icke, det kom bara en bekräftelse.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017