Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bästa CPM priserna.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-29, 11:06 #1
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Mycket flitig postare

Jag är på jakt efter en eller flera CPM banners, hellst i 125x125 eller 120x60 (tror jag formatet är) och hellst med så lite kram som möjligt på clickrate.

Sidan är inte igång ännu, men skriv gärna priser för sidor som har krav på ett visst antal besökare. Och sen ska det inte vara några popups eller popunders eller nått sånnt skit heller.

Den bästa jag hittat med "litet" format är:

Betalar: $0.30 CPM
Storlek: 159x60
Från: www.clickxchange.com

Kommpletera gärna min lista.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-29, 14:00 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

du får lätt bättre cpm med adsense??
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-29, 15:03 #3
tino tino är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
tino tino är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Någon som har erfarenhet utav clickxchange CPM-program?
tino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-30, 10:42 #4
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 29 2004, 14:00
du får lätt bättre cpm med adsense??
Menar du att jag tjänar med med adsense än med CPM eller att adsense erbjuds i CPM ?

Iaf så kan jag ha många CPM banners på sidan, använder jag adsense kan jag bara ha det och ingen annan reklam. Så att få ihop många CPM banners som betalar mycket hade nog lönat sig. Sammt att jag kan få in 9st 468x60 banners / sida också, så det kan bli väldigt många CPM banners, om man bara hittar. För den jag såg erbjud ju $0.3 fast det är inte enkelt att hitta sånna, de flesta betalar bara $0.01 CPM så det lönar sig nog att leta lite.
Oläst 2004-07-30, 11:29 #5

jag syftade på att jag har en högre CPM i snitt på adsense än så med en väldigt låg CTR ( dom anger CPM för att man skall kunna jämföra ).
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-30, 12:21 #6
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Bengts avatar

Det stämmer som grazzy säger att AdSense CTR omräknat till CTM ger mycket mer pengar än de $0.30 du annars kan få.
Det är ju inte så att man inte får ha någon annan reklam om man har AdSense. Tvärtom säger AdSense uttryckligen att det går bra att ha andra annonser också. Det är bara en lite svårtolkad paragraf i deras regler som säger att dom inte vill ha "konkurrerande annonser". Jag tror att vi är flera som just nu funderar en hel del på exakt vad AdSense menar med det, man kan tycka att dom säger emot sig själva lite. Det behövs nog "prejudikat", att dom säger ifrån i ett specifikt fall så att vi kan se vad som inte accepteras. Jag kan säga att AdSense support har varit in på min sida i ett ärende och då inte klagat på alla mina andra annonser.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-30, 13:28 #7
FLASHBACKs avatar
FLASHBACK FLASHBACK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
FLASHBACK FLASHBACK är inte uppkopplad
Medlem
FLASHBACKs avatar

Reg.datum: Oct 2003
Kanske lite off-topic men ändå:

Jag är lyckligt ovetande om det här med ad sense och cpr cpm och allt vad det heter, vad jag är lite nyfiken på är; ligger det några pengar i detta eller är det växelpengar man slåss om.

Finns det någon därute som kanske rentav försörjer sig på annonseringar och länkningar, berätta mer för mig please!
FLASHBACK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-30, 14:13 #8
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by FLASHBACK@Jul 30 2004, 13:28
Kanske lite off-topic men ändå:

Jag är lyckligt ovetande om det här med ad sense och cpr cpm och allt vad det heter, vad jag är lite nyfiken på är; ligger det några pengar i detta eller är det växelpengar man slåss om.

Finns det någon därute som kanske rentav försörjer sig på annonseringar och länkningar, berätta mer för mig please!
Ja, det är ju lite off-topic just här, men om du använder sökfunktionen här på WN så finns det redan mycket skrivet om just de saker som du frågar om. Kontentan som jag har kommit fram till blir ungefär att om du helt ska försörja dig på reklam på en sajt så måste det vara en högt specialliserad sajt med annonser inom precis samma specialité. Men ett tillskott, inte att förakta, kan det också annars ge. AdSense är då ett bra alternativ tycker jag, så här långt. Ett stort problem finns det dock med dem, deras checkar som det också har skrivits mycket om på WN.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-30, 18:03 #9
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Bengt@Jul 30 2004, 12:21
Det stämmer som grazzy säger att AdSense CTR omräknat till CTM ger mycket mer pengar än de $0.30 du annars kan få.
Det är ju inte så att man inte får ha någon annan reklam om man har AdSense. Tvärtom säger AdSense uttryckligen att det går bra att ha andra annonser också. Det är bara en lite svårtolkad paragraf i deras regler som säger att dom inte vill ha "konkurrerande annonser". Jag tror att vi är flera som just nu funderar en hel del på exakt vad AdSense menar med det, man kan tycka att dom säger emot sig själva lite. Det behövs nog "prejudikat", att dom säger ifrån i ett specifikt fall så att vi kan se vad som inte accepteras. Jag kan säga att AdSense support har varit in på min sida i ett ärende och då inte klagat på alla mina andra annonser.
Jo jag har också läst det därför jag undrar, men iom att adsense visar olika annonser hela tiden är det ju svårt att inte ha konkurerande?

Sidan som det handlar om är: pokerlist punkt info som ni ser ligger det en annonsrad till höger som är gjord för annonser, så hittar man tillräckligt många CPM annonser går det ju inte otroligt många där. Sammt att det går in 9 st 468x60 banners. Därför tänker jag att om man har en massa CPM banners så kan det bli en hel del total CPM, sen när vi börjar dra igång sidan och göra lite reklam för oss så kan det ju bli lite CPM pengar.. förhoppningsvis.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017