Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Japp, då var det dax igen!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-24, 12:37 #41
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Telefonförsäljare är roliga, tidgare då jag jobbade hos en Operatör så var det kul när dom ringde..

- Hej jag ringer från Tele2 och kan erbjuda dig billigare telefoni, det vill du väl

Ja självklart svarar jag då glatt.

- Va bra, vem ringer du med idag?

Jag har (operatör) idag.

- Du vet väl att vi är (sätt in valfritt procentvärde) billigare än dom?

Nej det tror jag inte alls

- Hur menar du nu, vi är billigare (Säljaren börjar bli lite fundersam)

Men jag ringer för 0 Kr i månaden

- Nej det kan du inte göra! (Nu blir säljaren sur)

Jo, jag jobbar hos (operatör x) och har GRATIS telefoni, hur mycket billigare än det ringer jag med Tele2?

(samtalet avslutas ganska snabbt)
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-24, 12:54 #42
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Citat:
Originally posted by klein@Nov 18 2007, 13:58
Spam via epost bemöts , se till att min epostadress försvinner från Er mailinglista, annars kommer se jag till att Er domän kommer upp på divers blockeringslistor runt om i världen för spam, bruka vara väldigt effektivt.
En liten avvikelse från ämnet, men en kul grej som drabbade mig angående svar på epostspam.

Jag fick ett mail som luktade phishing i mitt tycke. Avsändaren hade jag aldrig hört talas om. Jag svarade kort ungefär med: "för er vetskap är ert mail nu polisanmält". Någon polisanmälan gjorde jag inte.

Det tog en halv tag sedan kom ett oroligt svar med frågan varför mailet var polisanmält. Jag svarade varför. Det kom sedan ett svar med en förklaring. Personen med epostadressen hade en dotter som hade skickat ut ett mail som hade gått till alla mammans adresser i epostprogrammet.

Det fick mig att tänka till att personen i frågade på något sätt hade kommit över den mailadress som jag hade fått detta "suspekta" mail ifrån. Det kunde ha skett genom att jag faktiskt hade skickat ett mail till henne och att det då hade lagts till i hennes adressbok automatiskt.

Jag slog hennes epostadress i ett av min register över beställningar och där blev det träff. Lite pinsamt att konstatera att jag mer eller mindre hade hotat en av mina kunder.

Det blev att bara slänga sig platt på golvet och be om ursäkt. Det blev även en bra tankeställare att man kanske inte ska vara för snabb att göra antaganden.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017