FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ska hjälpa en med att fixa nytt webbhotell efter det att han sagt upp sitt avtal med Yrkesregistret/Y-reg/Yellow Register. Han fick nyligen ett brev från Nictrade om att domännamnet 071202. Kör man sedan whois för adressen på Nictrade visar det att det inte är kunden utan Yrkesregistret som står som ägare och att det förfaller 081021.
Hur ska man göra för att kunna peka om adressen till en ny webbserver? Är det kört så länge Yrkesregistret står som ägare? Ska man vara kall och vänta med att domännamnet förfaller och då boka upp det på nytt? Jag hoppas på många goda råd i det här fallet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har han köpt domänen fast Yreg har skrivit sig själva som ägare?
Tyvärr är ju Yreg ett oseriöst företag så domänen är nog enklast att försöka snappa tillbaka när den förfaller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Han var en av alla dessa som fick en "gratis" hemsida av dem för en årsavgift på över 8 000. De ordnade med precis allt, så jag kan tänka mig att när de gör så bokar de domännamnen i sitt eget företagsnamn.
Jag har försökt kontakta Nictrade, men inte fått tag på dem. De svarar inte på mail. Nackdel med att snappa upp domänen när den förfaller är om den inte förfaller förrän om nästan ett år. Då står de utan hemsida fram till dess. I alla fall under den inarbetade toppdomänen. Vad sur man blir på att sådana här företag kan existera, och vara så stora... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|