FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder idag F-Secure Internet Security men har tröttnat på det då det är ganska resurskrävande. Har nu planer på att byta till ett annat mer resurssnålt. Frågan är då vad som rekommenderas av WN-panelen..
Det jag önskar är främst: - Resurssnålt - Gärna antivirusprogram och brandvägg inbyggt i samma Har kollat lite gamla trådar men då är det mest endast antivirusprogrammet som diskuteras. Jag behöver båda två ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Många brukar rekommendera antivirusprogrammet Eset NOD32, eftersom det är väldigt resurssnålt. Eset har nyss lancerat Smart Security, där bland annat en brandvägg ingår. Jag antar att det vore ett bra val för dig.
/Jonatan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
NOD32
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Räcker det inte med den inbyggda brandväggen i Windows?
|
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kör med Avast!
Tycker det är det bästa antivirusprogrammet och jag har testat en del. Så länge du inte kör VPN, skaffa en router med inbyggd brandvägg. http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Varje dator i mitt nätverk har Windows brandvägg aktiverad och ut mot Internet har routern också en inbyggd brandvägg. Jag är emot externa applikationer i systemet om de inte medför något speciellt och det tycker inte jag mjukvarubrandväggar gör. Som antivirusprogram kör jag ESET NOD32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kör själv Kaspersky Internet Security vilket fungerar klockrent för både virus och brandvägg. Resurssnålt och prisvärt (479 SEK vid nedladdning)!
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
NOD32 + Sygate Firewall = Toppsäkert!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
NOD32 är min favorit!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
många verkar gilla bitdefender, har själv lite problem i vista med det så det funkade inte för mig... nu kör jag kaspersky och det är jäkligt bra men funkar inte för den som är lite ovan användare då det är en del frågor om register och brandvägg mm. dessutom tycker jag att den inte är särskilt resurssnål, men jag upplever det i det stora hela som mycket säkert.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|