FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Att visa den totala kostnaden (varor, frakt expavg)för ett köp redan i varukorgen är ju trevligt. Låt oss säga att man erbjuder 5 olika betalmetoder som alla har lite olika avgifter kanske det blir lite rörigt att sammanställa alla dessa redan i varukorgen. Hur skall man tackla detta på användarvänligaste sätt? Räcker det med att visa för exempelvis postförskott, som kanske är det vanligaste? Eller kanske en länk där man klickar och en ruta kommer upp med info om totalpriset för alla alternativen.
Vad är snyggast/seriösast och bäst för kunderna? Vad är vanligast idag? Jag blir själv irriterad på butiker som först kräver att jag matar in personinfo innan jag kommer så långt att jag får reda på det exakta slutpriset. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
visa det dyraste betalsättet i totalpriset, kunden blir då rätt nöjd när hon inser att hon kan sänka kostnaden
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Mjäääh, håller inte riktigt med.
Visa det alternativ som är vanligast att dina kunder använder sig av. Då konkurrensen på nätet ser ut som den gör så ska du ju inte visa en kostnad som är högre än vad den egentligen är. Om kunden sedan önskar att lägga till en slant för ett annat betalningsalt så är det inget som dem surar ihop över kan jag lova. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Om jag gör så att jag summerar totalpris för ex postförskott och sedan på sidan lägger en länk som visar totalpriset för alla betalsätten (nytt fönster i anpassad storlek). Det borde ju vara juste mot kunderna och alla blir nöjda (förhoppningsvis).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår inte varför du ska sätta postförskott som "standard" i varukorgen.
Att sätta ex. Kreditkort som standardval kan göra att den typen av köp ökar. Men sen om Du föredrar att skicka dina varor mot postförskott så förstår jag ![]() Rent allmänt tycker inte jag att man ska visa kostnaden förrän kunden valt respektive betalsätt. Därför är kreditkort att föredra som standard för det tillkommer (oftast) ingen avgift mer än frakt. Lista priser kan man göra under köpvillkor eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag tycker att postförskott ska försvinna som alternativ från posten. Det kostar oss e-handlare massa pengar varje månad som vi skulle kunna använda för att sänka priserna istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men det jag menade att jag förtår TS val att sätta postförskott som standard om nu HAN anser att det är en bra grej ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det där med postförskott va bara ett exempel. Givetvis skall det vara det betalsätt man sjäv föredrar som skall visas som standard. Att lista alla betalsätten går bort då alltså. Men iden med en länk och popup som visar alla alternativens totalsumma, är inte den lösningen bra?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hmm.. kör även med en cookie som minns personens senaste val och visa det i korgen.. dvs om jag var inne för nån vecka sedan och valde att betala med kort så visa det i just min korg
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|