FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har fått förfrågan om vi skulle vara intresserade i att annonsera i Radio Rix FM (för vår internetbutik). Det är ju lockande att försöka sig på denna annonseringsform men den riktar sig till en allmänn publik och man får betala ganska mycket per potentiell kund känner vi.
Därför skulle det vara otroligt givande att höra erfarenheter från andra som testat radioreklam. Det känns lite som att vi skulle köpa grisen i säcken om vi bara går efter säljarnas information. Tanken i så fall skulle vara en blandning med att bygga upp ett varumärke men också driva trafik till sidan. Så - är det någon som testat och vill dela med sig? Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror bussreklam är bättre, eller ännu värre spårvagnsreklam, man sitter alltid å glor på de där annonserna, är det ngt intressant så brukar jag gå in och kika iallafall..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Radioreklam gör normalt ingen större skillnad om inte du ligger med konstant i 6mån och längre. Visst kan det ge lite men det är inte värt pengarna är min erfarenhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
prova radioreklam en gång typ10-15tkr,,,, sålde ingenting på det men alla hade hört den...Reklamen riktades mot en fysiskt butik...
vad det ger på nätet ????? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Godo -
Försökte du bygga upp ditt varumärke eller var det rena kunder du var ute efter när du provade? Det är just det vi befarar, att vi inte får ut så mycket på den lilla tid vi har råd att köpa radioreklamen för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
reklamblad hem är fan bäst, dvsa i brevlådan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Skulle inte köra på det om du inte har en välkänd butik där man kan bygga varumärket.
Det är jättesvårt att få folk från radio till webben om det inte är under en lång tidperiod. Jag vet själv när jag ser annonser ute på stan till webbsidor jag skall kolla in. Men när jag kommer hem görs det annat och jag glömmer av. Hade hellre satsat 10.000 på relevanta communitys och bloggar. Då flyger de in på butiken direkt och allt går att mäta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det snabba avslut du är ute efter så tror jag radioreklam är rätt dåligt. Däremot om du vill göra folk medvetna om att du finns så kan det vara bra.
Det är ett relativt billigt sätt att tjata på |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Gav ingenting under den veckan vi körde så det var lite utav en besvikelse då vi endast var ute efter sälj i det skedet ![]() Sedan dess har vi kört ett par ggr, och det är i första hand för att bygga varumärke då. Kan väl säga att det gäller radioreklam riktad mot e-handel också. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|