Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mitt community

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-11, 18:58 #31
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
2. Inte paint, Gimp. Jag ska försöka göra bättre, gillar du idén iallafall?
Ideen är bra, bara dåligt genomfört

Citat:
3. Japp. Jag funderar på att göra en Crop så den får rätt proportioner, är det bättre? För den som inte fattar själv menar jag (jag informerar användaren om vilken storlek som rekommenderas)
Annars kan du göra som på andra forum att användaren får med en färdigdefinerad box markera den delen av bilden de vill ha som profilbild. Lite mer jobb eftersom du måste lägga till zooma-in och zooma-ut funktionalitet.
Annars kan du med lite matte bevara dimensionerna när du skalar ned bilden och fylla ut resterande utrymme med transparens eller lämplig bakgrundsfärg.

Citat:
4. Japp, av en programmerare (mig) och det borde verkligen göras om. Har bara ingen som är duktig och har tid över.
Haha, misstänkte det. Det blir lika dant när jag försöker ge mig på att designa nått

Citat:
5. Ja kanske det. Den är inte så snygg. Idén med en polis då, är den också dålig?
Ideen med en polis är väl bra (eller kanske en stop skylt). Gillar inte bilden riktigt. Det känns som den är utklippt ur nått annat sammanhang.
Weaver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-12, 07:44 #32
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

3. Zoom-funktion känns lite halvdrygt.. Lättare att göra som jag gör med tumnaglarna för bilderna isåfall, att fylla med vitt/transparent. Där funderar jag dock också starkt på att gå över till Crop, så att det blir tydligare detaljer i tumnaglarna. Borde ju gå att hitta en common algoritm som ger hyfsade tumnaglar med Crop/Scale i kombination.

Bra att du gillade mina idéer även om genomförandet är dåligt. Jag kan inte annat än hålla med.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-25, 07:34 #33
StefanBergfeldts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Nu har jag iallafall snyggat till stjärnorna. Jag är själv ganska nöjd. En "riktig" grafiker kan säkert göra ännu bättre, men jag är först och främst programmerare.

Jag har också gjort om funktionen som gör tumnaglar av bilderna, så att den beskär en del, och ser till att proportioner hålls. Det samma gäller profilbilderna, men de redan uppladdade profilbilderna påverkas tyvärr inte (naturligtvis beskär jag inte profilbilderna, utan bara behåller proportioner).

Det kommer mer uppdateringar framöver.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-03, 22:45 #34
alejandr0 alejandr0 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
alejandr0 alejandr0 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Den var inte alls bra. Ser ut som någon portal mellan 1998-2002. Använd stilrenare färger och proffsigare banner samt kör in marginaler och utfyllnad så kanske ögonen hittar rätt. Funktionalitet verkar ju vara helt bra dock.
alejandr0 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017