FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Går rykten om att Google kommer göra om sina algoritmer så att det blir svårare att skaffa bra PR och bra placeringar i Google. Antagligen gör de detta för att det ska bli svårare att hamna högt upp i listorna. Jag antar att de vill att en sida ska naturligt hamna högt om det är bra och att man inte bara ska kunna köpa inlänkar mm.
Tror ni det blir svårare att optimera sin sida i framtiden? Kommer SEO som begrepp att försvinna eller kommer det fortsätta att växa sig starkt? Kommer SEO-företag att ha mer eller mindre att göra om 3år? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Personligen tror jag att det är som du säger. Det måste bli svårare att hamna högt om man inte har en bra sida (eller rättare sagt passande sida jämfört med sökordet). Det är ju egentligen det som hela syftet är med de algoritmer som redan existerar. Kanske får vi se en utveckling mot ett system där användarna själva bedömer sidans "kvalité". Det vore i sådant fall säkerligen svårare att "fuska" till sig en bra position.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rimligtvis kommer marknaden för SEO växa ju svårare det blir, eftersom den enorma mängd siteägare som behöver få hög ranking men saknar kunskapen förblir densamma oavsett vad Google har i sin algoritm. Så enligt min åsikt lär SEO vara här för att stanna - på gott och ont.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo kunskapen är ju den samma men ändras algoritmerna kanske det blir svårare för oss små att komma högt upp om vi inte har en klass A sida att komma med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är ju inte heller omöjligt att SEO flyter samman med mer traditionell marknadsföring för att bygga ett stort antal "naturliga inlänkar". Ex. konsulter som ser till att skapa uppmärksamhet genom länkbete, spännande tjänster, artiklar osv. snarare än att lägga till länkar från egna nätverk av sidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|