FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar som det börjar bli dags att designa om sidan.
Dels kommer en mer SEO-optimerad design tas fram (byta ut tabelluppbyggnad till div-uppbyggnad etc). Men detta är inte främsta anledningen till omdesignen. Dock är jag orolig för vad som kommer att hända när exempelvis Google-boten, som besöker oss dagligen, kommer se att designen är kraftigt förändrad. Vad kan detta initialt få för reaktion? Som det är nu har vi ökat med över 100% i månaden när det kommer till besök från Google. Detta har hållt i sig de senaste sju månaderna. PR på förstasidorna(beroende på språk). Är PR5 förutom på en sida där PR är 6. tack Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Validating
|
Tabeller eller DIV spelar faktiskt inte så stor roll.
Google värderar inte dig bättre för att du gör så ! Det är innehållet som styr dina placeringar och vilken relevans du har på sidan gentemot titeln. Använd H1, fetstil och någon gång sökordet i kursivt. Googles reaktion blir säkert positiiv om ni gör rätt. Er PR är det ju inget fel på, (skall vi byta länkar :-) Gör du din redisign och låt det sedan vara. Få inte panik och börja ändra en massa om du droppar. Ta det lungt, och vänta isåfall några veckor minst innan du gör några förändringar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
tabeller och div kan i vissa fall göra en viss skillnad.
Ifall man har komplexa tabeller så blir det väldigt mycket "tabell-taggar" om man jämför med själva texten som syns på sidan. Så ifall du genom omdesignen får ett bättre förhållade "text/taggar" så blir inte google ledsen. Det blir helt enkelt lättare att hitta den riktiga informationen på din sida. Jag antar att du enbart ska designa om själva html-sidorna och inte strukturen på sidan. Dvs, alla länkar kommer vara intakta?! Isf så säger jag som TjörnDesign att du bör kunna slappna av och vänta in googleboten's omindexering. Om man däremot ska byta upplägget på hela sidan, t.ex. asp -> php eller något mer avancerat... så kan man använda mod_rewrite för att styra om personer som går till de gamla sidorna till rätt nya. Om man gör det så kommer även sökmotorerna att följa odirigeringen. Hoppas de hjälper dig lite grann :-) Mvh, Mattias Hallström |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|