FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Drygt 4 300 skandinaver har svarat på Kelkoo senaste konsumentbarometer. Frågorna rörde nätkonsumenternas tankar och åsikter kring hur de får samt delar med sig av tips om produkter. Svaren visar bland annat att shoppingportaler och recensionssajter anses som trovärdiga källor. Men tilliten till bloggar är genomgående mycket låg."
Läs mer:Kelkoo Tror ni att tilliten är låg för bloggar och vad kan det isåfall bero på? Vore intressant att se vilka ålderskategorier som har besvarat deras konsumentbarometer.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Anledningen till varför tilliten till bloggar är genomgående låg kan man nog finna här:
http://www.webmasternetwork.se/f3t24450.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Personligen anser jag att denna typ av undersökningar riskerar att vara totalt missvisande.
Det framgår inte Vem som genomfört undersökningen. Det framgår inte Vem som tillfrågats och på vilket sätt eller var. Det framgår inte Hur frågorna lyder, antal, JA/NEJ-frågor etc. Det fragår inte om de tillfrågade premierats på något sätt mm Det är lätt att redovisa det man "vill" få fram, när man slipper presentera källor.. och jag ser det väl lite som att stoppa en hand i iskallt vatten och den andra i kokande och komma fram till att det nog är ljummet. Jag misstänker också att resultatet blivit ett helt annat om undersökningen varit beställd av någon annan... kanske av de som bloggar !? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lustigt att en recensions/shoppingportal genomfört en undersökning som visar att just det är det som "besökare" tycker har högst förtroende. Och att bloggar har genomgående lågt förtroende.
Jaja, som vanligt. Bara man ställer frågorna rätt så kan man presentera vad som helst (och inte tillhandahåller fakta så man kan granska undersökningen) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Japp, tycker detsamma. Det finns ett flertal frågetecken på undersökningen som man ej får fram via detta pressmeddelandet.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skulle inte förvåna mig om undersökningen är gjord på Kelkoos hemsida också.
Trovärdigt det blir då. Vem har förtroende för Kelkoo egentligen. Det enda de gör är ju att spamma SERPSEN. Prisjakt och pricerunner däremot. Det är bra grejor. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|