FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
till våran nya streamingsite www.bestseller movies. com så är tanken att det även skall lanseras ett affiliateprogram till både webmasters och studios. Kortfattat är ju tanken att programmet ska hjälpa oss att dra trafik till siten och att man som webmaster får provision på alla köp de kunder man lockar till siten gör. Då ingen av oss som jobbar med detta är några direkta proffs på affiliatebiten så vore det intressant att höra vad man egentligen ska tänka på när man drar igång något sånt här. Vad vill man som webmaster ha för info, promotionmaterial etc? Ska man hålla det enkelt eller ska det finnas statistik i överflöd? Vilken statistik är det man vill ha? Hur är det med skatt osv. dvs kan vem som helst bli en affiliate eller måste man ha f-skattsedel? Hur hanteras skatt om privatpersoner kan signa upp? Finns säkert en miljon andra saker att tänka på också så fyll på med vad ni kommer på, tänker och tycker. Förslag på olika varianter på program man kan tänkas ha är ju också intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Personligen älskar jag statestik. Då är det bra om man kan ha flera tracking koder så som hos friendfinder och smsmovies. Då kan man se vilka annonser som ger resultat och anpassa så att man får maximal utdelning. Det ger ju i sin tur er mer inkomster.
Sen är det ju trevligt med ett brett utbud med promotionmaterial i olika format. I erat fall skulle jag nog rekomendera att erbjuda någon form av rss så att man kan få lite "free content" till sin site. Detta har ju kommit ganska starkt på senaste tiden och fler och fler erbjuder promotionmaterial denna vägen. kolla på huge traffic och perfect gonzo tex. Använder detta på ett par siter med gott resultat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Titta på Smsmovies.net och lägg till att ni även betalar per klick som inte de gör. Då lär det fungera
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vissa väljer att göra några standard banners och säger sen i reglerna att de inte får ändras.
Jag måste säga at jag föredrar när det finns lite content som är fritt för webmastern att använda valfritt för att promota. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|