FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Skall det inte vara ett mellanslag?:
mysql> mysqldump -u henning -p penning klanning > klanning.sql |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag testade på det sättet oxå samma fel. Det verkar inte hända nånting allting står stilla PCn blinkar ingenting.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Felet ligger troligtvis i att du försöker köra mysqldump ifrån mysql-monitor/query, inte direkt ifrån ditt shell. (förutsatt att det är en linux/*bsd maskin).
Om du når servern som du ska exportera databasen från via SSH, skriv 'mysqldump -u henning -p klanning > klanning.sql' direkt efter inloggning så kommer det nog fungera bättre. Du skall alltså ej börja med 'mysql -u henning -p klanning' och därefter köra mysqldump. /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du är smart Martin
![]() Kod:
wizzo@LinuxUbuntu:~$ mysqldump -u root -p klanning > klanning.sql Enter password: wizzo@LinuxUbuntu:~$ ls klanning.sql Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Hehe, bra att det löste sig!
![]() /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Slå på mysql access från IP i lämpligt verktyg på webhotellet eller egen server.
mysqldump --opt foobar --password=qwerty | mysql -h mysqlserver.webhotell.se --user=login --password=qwerty foobar foobar är namnet på databasen. Annars är det RTFM på mysql och mysqldump Det där bruka jag köra med, fungera hur fint som helst. Kör du debian 4.0, så finns ett databas verktyg som hetter emma, som man kan använda för titta på databasen med. För linuxsupport besök http://bbs.linux.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag är glad att det löste sig för dig! |
|||