FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hur kan Bolama fått dessa? registrerade de företag till varje bokstav?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom hadde väll en bra motivering till varför deras bolag skulle få regga dom...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, dom äger varken d.se eller i.se... Det är länsbokstavsdomäner för Södermanland och Gotland som dom registrerat subdomänen "www" under. Dom har alltså inte access till d.se zonen eller i.se zonen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ja jag hade också för mig att det var de olika länen men det var flera år sedan jag såg dem i url:erna så jag tänkte att de kanske var borttagnna eller något. Då förstår jag bättre. registrerar man dessa underdomänerpå samma sätt som vanliga .se domänenr?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men jag var faktiskt först med att registrera min www.a.se
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
<!--QuoteBegin--www.ac.se[/i] 2003-11-04[/quote] Bara så du inte går omkring och tror på osanningar ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nicklas - Det stämmer inte helt det du säger.
NIC.SE eller NIC-SE avvecklades i december 2005 http://www.iis.se/about/press?id=41 och Bolama registrerade www.t så sent som 2006-03-24 Men som det diskuterats om i annan tråd har IIS satt stopp för www-subdomäner (trots att det inte finns reglerat i villkoren) men det enda län som har www-subdomän ledig är bd.se (Norrbottens län). Och även om den enligt IIS hemsida skall gå att registrera - så gör det alltså inte det. Regler för registrering av subdomäner finns reglerade i de allmäna villkoren: -------------- 1. .länsbokstav.se Näringsidkare kan registreras under den länsrelaterade huvuddomän (motsvarande länsbokstav) där sökanden har sitt säte. För registrering krävs att sökanden är en näringsidkare med F-skattesedel. Se www.iis.se för förteckning över länsbokstäver. -------------- Men IIS har slarvat förteckningen av länsbokstäver iom nya designen av hemsidan. Hoppas att dom hittar den igen! Själv ville jag testa att det gick att registrera som vår gode moderator Marcus tipsat om. Så jag reggade se.x.se, xx.x.se och ww.w.se och det gick alldeles utmärkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
|
|||||
VIP
|
Citat:
![]() |
||||