FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Blev precis uppringd av företaget firstbusiness.se. De sa att de var någonsorts rådgivare till nystartade företag.
De letade efter en leverantör av produkter som nystartade företag behöver. Detta gällde ca 1400 nystartade företag, i deras företagspool. De skulle alltså skicka ut en företagspresentation av oss till de 1400st. Det enda vi behövde betala var portokostnad på 6.90:- st. Någon ny bluff variant eller ? <_< Självklart var han ju tvungen att ha svar idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
firstbusiness.se är ingen bluff, om du kommer ihåg när du startade ditt företag så fick du säkert mängder med reklam, firstbusiness är en av aktörerna som skickar ut sådant.
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hur vet du att dessa 1400 brev kommer ut?.För några år sedan köpte vi adresser från bolagsverket på nystartade företag, och skickade ut reklam. Det gav väldigt lite. 9600:- plus moms är myckket pengar för nystartade företag. Portot är inte 6,90:- , utan du betalar ca 5.00:- för brev i den volymen, då kommer brevet från dej personligen och du vet att blir gjort också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har också varit kontakt med dem och de är seriösa så vitt jag kunnat avgöra. En samarbetspartner har använt tjänsten och fick respons från flera nya företag, så det fungerar säkert.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det hela har runnit ut i sanden, då jag var tvungen att bestämma mig samma dag. Nu är det helg ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Nej, dom är inte seriösa! Utskicket är gratis, du betalar bara ett överpris för porto. Luktar YREGs affäresmodell lång väg, får gratis hemsida med svindyrt webhotell på köpet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi har nyttjat deras tjänster flera gånger. Utfallet var magert, men de sänder de facto ut det de säger, vi fick till ett annat nystartat företag nämligen...
De säger att du bara betalar för portot, men vinsten, för dem, är ju att de packar flera företag tillsammans och för mig som avsändare så var det ju sant, jag hade fått betala i princip samma porto om jag gjort det själv (tror man fick skicka med 30 gram, men kan ha fel). Att döma ut dem som oseriösa är ganska magstarkt tycker jag. De levererar en lista på alla de sänt till för att du skall kunna följa upp det direkt till dem som fått försändelsen.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
I det här fallet har du 6.90 för att få vara med, väl ingent fel på det priset, men du skall dela uppmärksamhet med kanske 10 andra.. Jag vet själv hur man hantera reklam som kommer direkt till företaget, det mesta åker i papperskorgen oöppnat, särskilt om man ser att det är massutskick av någonting. Och kommer det en stor hög med reklam. Utdelningen ge någon ganska mager av såna utskick. Det här med att köpa reklam är svårt, det finns massor med skojare eller saker som ge dålig utdelning. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|