FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Funderar på att köpa in en reklam film till min site netgames.se den ligger idag på webhotellet www.space2u.com probelemet är ju att jag inte vill överbelasta min trafik i onödan.Kan tänka mig att en film på 55 sekunder drar en del bandbredd.Funderade på att lägga den på youtube och länka dit från netgames.se men jag vill ju inte att besökarna dirigeras iväg till youtube...kan man visa filmen utan att besökarna skickas iväg?? någon som har ett bra tips? // Swedchamp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan länka från youtube genom att använda Embed koden som finns till höger om filmen.
Besökaren skickas då inte vidare men de kan klicka sig vidare om de vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/DZviLX37sMY"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/DZviLX37sMY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Det där är ett exempel direkt från en film på YouTube. Går alltså utmärkt att embedda filmen direkt på din sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men det ser ju lite epigt ut med YouTube-loggan i hörnet.
Du kan ju köra en annan fuling och lägga upp filmen på ett gratishotell och sedan streama den därifrån. Förutsatt att du inte blir avstängd (en del webhotell håller väl inte så hårt på det) så är det väl inga problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan sniffa rätt på .flv filen ifrån YouTube för att sedan spela upp den i din egen flv-spelare, YouTube står för bandbredden alltså. Du slipper då YouTube loggan och annat tjafs. Kommer inte riktigt ihåg vilket program jag använde när jag testade detta, möjligtvis URLSnooper2.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Annars finns det ju ett par andra alternativ till youtube. Som ser lite 'stiligare' ut.
http://www.lifegoggles.com/online_video_comparison.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Problemet är väl att alla komprimerar filmen och lägger sin egen logga ovanpå?
Isåfall kan man ju likagärna komprimera den själv och streama den från ett annat konto man har. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har ju mycket svårt att tro att någon erbjuder dig att ladda upp filmen, och streama den från deras server, utan att du berättar att du använder deras tjänst.. Så vida du inte betalar för dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du känner för att betala för dig, kontakta QBrick. Toppengäng att jobba med!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
annars kan du få streama den från mitt surftown-konto.. jag har "fri trafik" dvs jag får börbruka så mycket jag vill tills dem säger stopp och skickar ett mejl att mitt konto är avstängt eller nåt liknande? nån som vet vad dem gör?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|