FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har använt Vista 64-bitars ett tag nu och det är oerhört stabilt. Ska väl tilläggas att jag började använda det i samband med inköp av nya datorprylar (som jag var nog med skulle fungera med Vista 64-bits).
Har dock formaterat datorn en gång för att alla 32-bitars Internetbaserade program lade av och jag kunde bara surfa via IE 64-bitars. Nu för några dagar sedan fick jag samma problem. Det visade sig att NOD32 gjorde så att allt spökade. Efter en ominstallation av NOD32 fungerar allt igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Administratör
|
Har kört Vista 64-bit sedan mars någon gång då jag bytte arbetsdator. Anledningen var att jag ville ha 4GB Ram vilket 32 bitar inte riktigt räcker till för. Eftersom det var ny hårdvara så fanns alla drivrutiner förutom min gamla Brother-skrivare, men det löste sig med en drivrutin från en annan tillverkare. En del program från 3:e parts tillverkare fungerar inte eller fungerar halvdant. Nusphere phpED och Mozilla Thunderbird som var tvungen att fungera, rullar på felfritt för mig.
Så det funkar okej! Har aldrig kraschat, det som kan hända ibland däremot är att vissa programvaror fryser sig i 5-10 sekunder för att sedan fortsätt som vanligt, verkar dock ensam om det problemet. Gillar sidebar:en men den finns ju i alla versioner av vista :-) Kan nämna att jag aldrig provat spela något spel så jag vet inte hur det fungerar.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag köpte Vista pro 64 bitars till brorsan, ända problemet jag vet att han hade var att få tag i ett antivirus program för Vista, detta är inget problem nu längre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fattar inte att ni kan välja vista. vista kommer dränera eran dator på datakraft. Även om ni har en supersnabb processor så kommer mycke mindre del av kraft bli kvar över att köra era arbetsprogram.
Själv tycker jag vista verkar vara mer för folk som behöver bli underhållen av flashiga menyer och onödiga funktioner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Man får väl slänga in lite mer krut i datorn bara, det r ju fint med allt lull-lull ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|