Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Någon som kör windows vista 64bitars?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-04, 14:07 #11
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Har använt Vista 64-bitars ett tag nu och det är oerhört stabilt. Ska väl tilläggas att jag började använda det i samband med inköp av nya datorprylar (som jag var nog med skulle fungera med Vista 64-bits).

Har dock formaterat datorn en gång för att alla 32-bitars Internetbaserade program lade av och jag kunde bara surfa via IE 64-bitars.

Nu för några dagar sedan fick jag samma problem.

Det visade sig att NOD32 gjorde så att allt spökade. Efter en ominstallation av NOD32 fungerar allt igen.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-21, 12:41 #12
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Har kört Vista 64-bit sedan mars någon gång då jag bytte arbetsdator. Anledningen var att jag ville ha 4GB Ram vilket 32 bitar inte riktigt räcker till för. Eftersom det var ny hårdvara så fanns alla drivrutiner förutom min gamla Brother-skrivare, men det löste sig med en drivrutin från en annan tillverkare. En del program från 3:e parts tillverkare fungerar inte eller fungerar halvdant. Nusphere phpED och Mozilla Thunderbird som var tvungen att fungera, rullar på felfritt för mig.

Så det funkar okej! Har aldrig kraschat, det som kan hända ibland däremot är att vissa programvaror fryser sig i 5-10 sekunder för att sedan fortsätt som vanligt, verkar dock ensam om det problemet. Gillar sidebar:en men den finns ju i alla versioner av vista :-) Kan nämna att jag aldrig provat spela något spel så jag vet inte hur det fungerar.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-21, 14:24 #13
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by Bejjan@Sep 3 2007, 16:51
Kör 64-bitars här, fungerar alldeles utmärkt! Need for Speed Carbon kraschar för ofta för att jag ska orka spela det, men jag vet inte om det beror på just de 64 bitarna, eller bara Vista i övrigt. Annars funkar allt fint, Flash, Illustrator Photoshop etc etc
Det är spelet i sig som krånglar vad jag hört, har XP 32-bitars på min spelburk som är helt nyinstallerad och updaterad samt NFS Carbon är installerat med senaste updateringar men det kraschar ändå titt som tätt. Googlade runt en dag efter problemet och det är väldigt många som har detta problemet på alla möjliga Windows versioner så jag gissar på att det är spelet som är dåligt. Den senaste patchen till det skall har jag för mig fixa några problem med random kraschar på Vista. Eller kanske var det till BF2142?

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-21, 15:41 #14
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
Jag köpte Vista pro 64 bitars till brorsan, ända problemet jag vet att han hade var att få tag i ett antivirus program för Vista, detta är inget problem nu längre.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-21, 18:22 #15
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Fattar inte att ni kan välja vista. vista kommer dränera eran dator på datakraft. Även om ni har en supersnabb processor så kommer mycke mindre del av kraft bli kvar över att köra era arbetsprogram.

Själv tycker jag vista verkar vara mer för folk som behöver bli underhållen av flashiga menyer och onödiga funktioner.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-21, 19:21 #16
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by ToBad@Sep 21 2007, 18:22

Själv tycker jag vista verkar vara mer för folk som behöver bli underhållen av flashiga menyer och onödiga funktioner.
Ungefär som os x då?

Man får väl slänga in lite mer krut i datorn bara, det r ju fint med allt lull-lull
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017