Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PACSoft exportering, Ny Pacsoft contrib.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-21, 13:00 #1
NeoTech NeoTech är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
NeoTech NeoTech är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Lägger här upp en av mina contributions jag utvecklat för eget bruk.

Denna stödjer Pacsoft Version3 - och håller på att utvecklas för att vidare stödja Unifaun AB orderkopplings tjänster ifrån osCommerce..

Modulen exporterar en XML fil som kan orderkopplas via programmet orderkoppling vilket en del installerar när dom kör pacsoft. Detta måste alla som kör Version3 av pacsoft göra. Då XML importen inte går att sköta manuellt via Pacsoft online.

Version2 användare kan ladda upp den exporterade XML filen manuellt eller via orderkopplings programmet som unifaun tillhandahåller för posten kunder.

Observera att tjänsten orderkoppling kostar extra pengar, och tillhandahålls av Unifaun en partner till posten, dhl, schenker med flera.

Du kan ladda hem modulen härifrån: http://www.roughedge.se/pacsoft_xml_export.zip

Maila mig gärna åsikter om modulen efter ni testat den. Den är väldans ny än så länge och är avsedd att vara en ersätter till MattiasL briljanta modul som tyvärr har blivit utdaterad med Unifauns uppdateringar där tabulerad text är planerad att försvinna helt bland tillåtna filstandarder.

Viss support på modulen kan ges om det leder till konstruktiv vidareutveckling av modulen.
Instruktioner för att installera filen med systemet står i .php filen. Men är relativt rakt på sak.

Vill ni stödja vidareutveckling av denna modul klicka gärna payson länken som ligger i source filen.
NeoTech är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017