FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har inte lust att visa queryn som körs? Hur du skapar queryn är ju rätt ointressant. Vad som är intressant är ju hur den queryn som du kör ser ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Förlåt, jag fattade inte att det var jag skulle göra. Tack vare tipset lyckades jag lösa en del grejer. Fast problem kvarstår fortfarande:
Kod:
INSERT INTO boat (name, boat_type_id, length_overall, length_hull, length_water, width, depth, depth_min, deplacement, engine, rig, lys, hull_id, hull_construction, rig_height, rudder_id, stern_id, other, fuel_tank, water_tank, bunks_min, bunks_max, cabin_height, interior, constructor_id) VALUES ('Testing 34', '1', '9.75', '10', NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, '5', NULL, '4', NULL, NULL, '2', '4', NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL) Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in g:\home\sailguide.com\wwwroot\search\add\del.php on line 80 Out of range value adjusted for column 'boat_id' at row 1 Out of range value adjusted for column 'boat_id' at row 1 Out of range value adjusted for column 'boat_id' at row 1 Out of range value adjusted for column 'boat_id' at row 1 Out of range value adjusted for column 'boat_id' at row 1 Out of range value adjusted for column 'boat_id' at row 1 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '2'', ''5'')' at line 1 Båten har blivit tillagd. Gå tillbaks |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör du mysql_fetch_array på resultatet som du får från inserten?
Out of range-meddelandena, får du dem från en insert eller en för varje insert? Är det från inserten som du visade eller är det andra inserts? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej. Förlåt igen för att jag ger så dålig information, förstod det inte själv först men out of range beror också på att båten egentligen aldrig skrivs in i databasen - annars hade den hittat id:t och sedan använt sig av det .
Vänta med att svara för det verkar visst som att båten lades till.. ändå får jag massor med felmeddelanden och jag fattar inte varför. Skall undersöka saken själv lite och se om jag kan hitta något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför sparar du värden (int/float) som strängar?
Anväder du mysql_fetch_array() för att göra en insert? Försök dela upp problemet i mindre delar så att du kan isolera felet. Kommentera ut allting annat så att kan se att det verkligen är där felet ligger. Låter som det vore en bra idé för din del att göra färdiga funktioner/objekt för saveBootData(), getBoatData(), etc så att du kan fila på de enskilda funktionerna. Du kan också prova att köra sql-queryn direkt t ex i mySqlAdmin eller vad det nu heter så att du ser att det verkligen är query:n som är problemet och inte någonstans i php. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|