FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det möjligt att ändra på bildkvaliteten på bilden. jag har gjort ett fulscript för att anpassa bilderna och beskära dem med width = och nu undrar jag om det är möjligt i asp att skriva ungefär imageQuality = 100 ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är inte öht möjligt att anpassa bilderna i ASP, utan någon tilläggskomponent. Utan att veta vilken komponent du använder blir det svårt att svara på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo med ett fulscript.
<form action="kryss1_1.1.asp" method="post"> Välj bild nedan:</p> <tr bgcolor="#FFFFFF"> <td> <center>[img]<%=rs([/img]"width="300" /></center></p> <span class="subHeader"><center><input type="radio" name="bild" /> </input> <input type="submit" value="Submit" /> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ursäkta.. men jag kodar i ASP sen.. tusen år eller nåt
Vad i din "fulkod" ändrar bilden på något sätt alls? och nej, ASP kan inte ändra på en bild alls utan en tilläggskomponent (t.ex aspJpeg som är mycket populär) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om bilden är stor och jag vill minska den funkar det med
[img]<%=rs([/img]"width="300" /> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du modifierar inte bilden alls. Du säger åt webbläsaren att ändra storlek på bilden så att bredden blir 300 pixlar.
Kvaliteten blir låg för att det är en algoritm anpassad för snabbhet normalt. Om du på serversidan utför detta när bilden laddas upp (vilket är smartast) ser det bättre ut i webbläsaren också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur ska jag på serversidan anpassa bilden? Känner mig oäker på detta. Hämtar information från MySQl.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ta en titt på www.aspjpeg.com
Där hittar du en komponent som gör att du kan manipulera bilder. Den kostar pengar att använda, men gratis i 30 dagar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
beror på vilket webhotell du använder.. ge oss mer info så kan vi hjälpa till mer
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|