Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lite logik i CSS kodning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-11, 12:36 #1
cezar cezar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Medlem

Fråga till er som kodar mycket CSS och HTML.
Ska göra en egen Wordpress theme. Alltså göra om CSS och HTML koden på något tema till min egen.

Hur ska man börja egentligen? Tar man bit för bit från ett annat tema eller börjar man från scratch?
Är inte van att med så mycket kod från början. Brukar oftast bli snurrig när man själv inte har kodat det och känner igen det.

Alla tips och erfarenheter är jag tacksam för.
cezar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-11, 12:38 #2
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Jag brukar börja med grafiken på sidan som inte är css baserad utan riktiga bilder. Efter det när den är bytt ser jag till att fixa om så alla andra färger och saker passar, från DIV:ar ned till formulärformateringar. Om det är en sida som inte innehåller mycket grafik utan mest CSS baserad med färger och linjer, börjar jag med att fixa till DIV:arna och arbetar mig sedan nedåt mot länkar, texter med mera.
Roosweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-11, 12:49 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Roosweb@Sep 11 2007, 12:38
Jag brukar börja med grafiken på sidan som inte är css baserad utan riktiga bilder. Efter det när den är bytt ser jag till att fixa om så alla andra färger och saker passar, från DIV:ar ned till formulärformateringar. Om det är en sida som inte innehåller mycket grafik utan mest CSS baserad med färger och linjer, börjar jag med att fixa till DIV:arna och arbetar mig sedan nedåt mot länkar, texter med mera.
Ok. Tänkte mig fixa en väldigt enkel css till att börja med så man hellre gör något färdigt istället för att man fastnar när man försöker göra det allt för mycket grafik.
cezar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017