Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sponsring av webbhotell?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-02, 23:03 #11
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Fundera först och främst över varför ni inte tror att det duger att börja med ett webhotellskonto. Det är klart enklare att börja med ett sådant och flytta när/om behov uppstår..

Annars är colocation av en egen burk inte så himla dyrt. Vår första colocation var en mini-itx-burk hos PRQ, kostar 200kr / månad + moms. Svårslagen prisvärdhet.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-02, 23:17 #12
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Mitt tips skiljer sig lite från övriga. Gå runt till företag i närheten först, skolan ligger väl i Mjärdevi? Det finns åtminstonde en handfull företag där som erbjuder webbhotell på något sätt. Se till att ni går till företaget ifråga personligen istället för att ringa/maila, om det ändå är nära, och presentera er idé och vad företaget får ut av det hela i form av goodwill/marknadsföring.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-03, 01:09 #13
agaton agaton är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
agaton agaton är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Jag har startat några större webbprojekt, och varit delaktig i riktigt stora saker. Ni lär inte hinna få någon tillräckligt stor tillströmning av besökare under ert tredje år som projektet löper, ett vanligt billigt webbhotellskonto på exempelvis Aleborg, Proinet lr Crystone funkar utmärkt.

Kör ett antal sajter med 1000+ besökare /dag och det funkar med vanligt webbhotell.

Annars är det bara att ändra när ni har råd lr är i behov av det .
agaton är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-08, 03:37 #14
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Nu är kanske jag inte helt opartisk, men jag tycker allt att grabbarna ska köra det på en egen server så de lär sig ratta allt, lösa problem som uppstår, etc. Det var genom alldeles för många servrar (11 som mest, i mitt sovrum (!), på en BoNet/Bostream 2.5/0.7-lina) jag lärde mig drifta web på *ix ordentligt t.ex.
Och använd ingen kontrollpanel - lär er hur det går till "på riktigt"!

Servern kan mycket väl stå på någons hemlina tills ni har behov av co-location eller dedicerad/hyrd server.

Alternativt kan ni titta på någon VPS-tjänst kanske, men mina personliga erfarenheter (från tiden vi erbjöd virtuella servrar med UML) är ganska negativa vad gäller prestanda, stabilitet, och dylikt.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-08, 13:58 #15
stikkan_94s avatar
stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Medlem
stikkan_94s avatar

Tycker det är helt fantastiskt att läsa om dessa snåla webbhotellägare, ge killarna ett webbhotellskonto. en server kan jag väl förstå men alla säger ju att ett webbhotell konto räcker, visa dom det då.

vad kan det kosta att under ett år sponsra ett sådant här projekt? det är ju inga miljoner vi pratar om....... och snacka om att ni kan få bra godwill om det slår väl ut....
stikkan_94 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-08, 17:16 #16
fors fors är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
fors fors är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Originally posted by stikkan_94@Sep 8 2007, 12:58
Tycker det är helt fantastiskt att läsa om dessa snåla webbhotellägare, ge killarna ett webbhotellskonto. en server kan jag väl förstå men alla säger ju att ett webbhotell konto räcker, visa dom det då.

vad kan det kosta att under ett år sponsra ett sådant här projekt? det är ju inga miljoner vi pratar om....... och snacka om att ni kan få bra godwill om det slår väl ut....
Om det inte kostar någonting, varför kan de då inte göra som alla andra och betala ur egen ficka? Om de har ont med pengar så kan de börja med ett vanligt webhotellskonto.
fors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-08, 18:09 #17
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by stikkan_94@Sep 8 2007, 13:58
Är det gratis att driva webbhotell? Det måste jag ha missat.

Det kommer förfrågningar som den här varje månad. Det finns en viss potential men det brukar inte ge något annat än bekymmer att sponsra små projekt. Vi har provat och många andra har också provat med samma slutsats.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-08, 18:27 #18
stikkan_94s avatar
Medlem

Medlem
stikkan_94s avatar

nej, jag menar definitivt inte att det är gratis att driva webbhotell.

här har vi tre killar som har hittat sig hit och går en it utbildning, godwillen borde ju rimligtvis överväga kostnaden för ett webbhotellkonto. Säger inte att ni skall sponsra varje projekt som kommer, men har dom hittat hit och vill ha en server men ni säger att det räcker med ett konto, då borde ni ju bevisa det för dessa unga killar.
stikkan_94 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 18:42 #19
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Så klart att man har råd att sponsra ut webbhotell konton, men är inte det det handlar om.

Det är inte en person som frågar om sådant, och blir det mer känt att man håller på sponsrar så kommer garanterat alla dagens mail vara sådana förfrågningar.

Får med några frågor om att sponsra webbhotell, men då frågar man sig vad som är problemet. Vem som hellst klarar väl att kunna betala 15:- /mån.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017