Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PPC kampanj

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-29, 11:11 #1
Hanuman Hanuman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 4
Hanuman Hanuman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 4
Hejsan,

Ville bara kolla med er vad som gäller beträffande PPC kampanjer och upplägg i Sverige. Våra kampanjer ligger en bit över miljonen per år. Mitt jobb är att se till så någon sköter den, helst inte internt. Det är en ganska komplex struktur med massor av regioner och olika industrier, så det är inte helt enkelt. Vi förutsätter att vi jobbar med proffs. Fick ett förslag på ett annat forum att vi antagligen spenderade tillräckligt mycket pengar för att någon av de stora guru: na (typ Perry Marshall) skulle vilja ta tag i detta själv- vad vet jag, men där är vi inte ännu.

Hur många % tar ni betalt på ett ungefär?
Är det ok att arbeta direkt i vårt konto?
(det finns ju vissa företag man kanske inte hostar in 200k i förskott till om ni förstår vad jag menar)
Hanuman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-03, 09:24 #2
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Hanuman@Aug 29 2007, 11:11
Hejsan,

Ville bara kolla med er vad som gäller beträffande PPC kampanjer och upplägg i Sverige. Våra kampanjer ligger en bit över miljonen per år. Mitt jobb är att se till så någon sköter den, helst inte internt. Det är en ganska komplex struktur med massor av regioner och olika industrier, så det är inte helt enkelt. Vi förutsätter att vi jobbar med proffs. Fick ett förslag på ett annat forum att vi antagligen spenderade tillräckligt mycket pengar för att någon av de stora guru: na (typ Perry Marshall) skulle vilja ta tag i detta själv- vad vet jag, men där är vi inte ännu.

Hur många % tar ni betalt på ett ungefär?
Är det ok att arbeta direkt i vårt konto?
(det finns ju vissa företag man kanske inte hostar in 200k i förskott till om ni förstår vad jag menar)
Självklart så skall du låta 3:e parten jobba i ert konto, då ni äger det samt att ni får behålla historiken på kontot som är värdefullt på Google, bra historik ger lägre klickpriser som bekant.

Angående prissättningen så låter det smartare att ta ett fast pris/månad beroende på hur mycket jobb ni hadde tänkt er att 3:e parten skall göra.

Har jag förstått dig rätt om jag antar att det är den Svenska delen du vill ha hjälp med ?
Hur många kampanjer (www) är det vi pratar om ?
Du nämner även regioner, hur många är det som ni vill ha olika budskap/regioner ?

Jag är självklart intresserad att diskutera vidare med dig, antingen här eller om du slår mig en signal på 036-364661

Mvh
Johan
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-03, 10:35 #3
Apsis Sweden ABs avatar
Apsis Sweden AB Apsis Sweden AB är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 18
Apsis Sweden AB Apsis Sweden AB är inte uppkopplad
Nykomling
Apsis Sweden ABs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 18
Vi på Apsis och Resultatmedia ... [egenreklam].
Apsis Sweden AB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 18:03 #4
Hanuman Hanuman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 4
Hanuman Hanuman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 4
Troligtsvis lägger vi hela paketet på en och samma konsult och kanske köper till översättningar från översättare. Jag vill helst ha upplägget på vårt konto för att snabbt kunna få byta konsult vid behov. God historia från kontot tror jag man bara har nytta av om det har varit riktigt bra. De brukar starta upp ganska förutsättningslöst. Starta från noll behöver inte vara så illa.
Hanuman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 19:28 #5
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Hanuman@Sep 4 2007, 18:03
Troligtsvis lägger vi hela paketet på en och samma konsult och kanske köper till översättningar från översättare. Jag vill helst ha upplägget på vårt konto för att snabbt kunna få byta konsult vid behov. God historia från kontot tror jag man bara har nytta av om det har varit riktigt bra. De brukar starta upp ganska förutsättningslöst. Starta från noll behöver inte vara så illa.
Då skall du veta att om ni är så stora som du beskriver så kan man utnyttja Google:s personal att hjälpa till med översättningar då de har nästan ALLA nationaliteter anställda i Dublin, men de kör alltid med bred matchning i default och att man skall identifiera ev. negativa sökord och lägga till dem i systemet.

Vi gillar mer att skapa unika annonsgrupper per sökfras då det ger bättre effekt (på det sökordet) d.v.s man kan fånga fler av marknadspotentialen om man vet sökfrågan samt skäddarsyr texterna för den, vidare så om man nu får högre CTR så får man lägre klickpriser.
Nackdelen med det förfarandet är att man kanske missar intressanta sökfraser som representerar rätt målgrupp, men det går att ordna det i efterhand också om man kombinerar en ytterligare kampanj med "bred matchning"

En tänkbar nackdel med att låta en konsult sköta allt är att även om systemet som man jobbar i är samma oavsett marknad så tappar man ju lite av känslan för copy-arbetet om man inte förstår texterna, vidare så kan det ju vara grymt olika vilka övriga bra kanaler det kan tänkas finnas per land förutom då självklara Google (som ett exempel i Sverige har vi ju Eniro.se som erbjuder sökordsannonsering ppc men dom är ju inte kända i Turkiet).

Om du skall starta från noll med konkurrensutsatta ord så är enda alternativet att du kör högre maxklickpris/högre dagsbudget än de andra för att få en bra placering, då de andra kan ha dragjälp av "Googel:s relevansalgoritmer".

Men jag tycker ändå inte att du har svarat på mitt förra inläggs frågor och vad jag vet så har du inte ringt än, och det blir svårt att sätta ett pris/månad för att jobba med ERT KONTO med mindre än att jag får veta mer om just era önskemål.

Ps du kanske missuppfattade mig lite om värdet av bra historik på kontot, jag menar att det har ni betalt för i såfall och det skall man äga då det betyder mycket, tänk dig själv om ni får betala ex. 5 - 10 % mer på den budgeten du beskriver att ni har.

Och det betyder ju då också det omvända rätt utfört av en 3:e part så försvinner kanske den kostnaden som den parten står för om det finns så stora budgettar som du beskriver (Under förutsättning att inte alla andra annonsörer också har gjort allt rätt, fast det har jag ej varit med om än).

Mvh
Johan
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017