Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hantera missnöjd kund

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-04, 15:10 #11
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
"konsumenten har alltid rätt", nja inte alltid kanske. Men man ska självklart samtidigt vara trevlig även mot mindre trevliga kunder. Det hjälper oftast.

Har haft många kunder som hotat med polisanmälan, konsumentverket, skriva på forum blabla. Mejlar tillbaka till kunden och förklarar den eventuella situationen med en lugn och sansad ton så löser det sig.

Tycker du har behandlat ärendet bra Fabian. Möjligen var ditt första svar något aggressivt, tänker då på "Hur tänker du när du använder dig av hot?". Det känns inte bra bara. Annars, underbart. Hade formulerat mig något liknande ditt.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 15:15 #12
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Vilken dryg jävel!
Jag skulle inte vika mig en tum för henne, spelar ingen roll vad du gör, hon kommer aldrig bli nöjd!

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 15:24 #13
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
Sista svaret var mycket bra! Tydligt & sakligt. Bra formulerat!
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 15:26 #14
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Det läskigaste tycker jag är att hon mailar från sin jobbmail, som är på ett förlag som ger ut en ganska stor tidning inom bostadsbranchen.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 15:28 #15
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
Ett förslag är att du använder dig av en forumlering i stil med:
"Tack för din kritik. Vi vill gärna bli bättre. Om du hjälper oss att förstå vad som är fel med tjänsten lite mer i detalj och ger förslag på hur vi skulle kunna bli bättre så kan jag bjuda på ett års prenumeration till ett värde av x kr."
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 16:04 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by fabian@Sep 4 2007, 15:26
Det läskigaste tycker jag är att hon mailar från sin jobbmail, som är på ett förlag som ger ut en ganska stor tidning inom bostadsbranchen.
Ojdå. I så fall bör du nog omgående svälja din stolthet och ge henne rätt. När du bråkar med en kund så spelar det ingen roll vem som har rätt eller fel i praktiken. Den stora frågan är istället hur illa din missnöjda kund kan göra ditt företag. Arbetar hon på en tidning inom din bransch så kan hon förmodligen göra dig mycket illa. Även om hon bara sitter i receptionen och aldrig skriver en enda artikel.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 16:14 #17
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det sägs att de bästa kunderna är de som varit missnöjda med blivit nöjda.

Ditt senaste svar kändes bra. Erbjud mer tid - det kostar ju inte dig något, vad jag förstår.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 16:17 #18
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
kolla när hon blev medlem? är det i Maj iaf och inte april så..

Jag skulle inte ge henne rätt, och troligen låter inte hennes företag låta henne svartmåla ett annat företag utan saklig grund - det kan bli mycket dyrt för deras del
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 16:22 #19
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
Hon verkar ju helt ha missat att man kan se alla lediga lägenheter INNAN man blir medlem, det tycker jag är ett ganska starkt argument för dig!

Det vore en sak om ni lovade guld och gröna skogar och samtidigt inte visade hur många lägenheter ni har förrän man blev medlem, men som erat upplägg er nu så kan hon inte på något sätt hävda att hon blivit blåst.


/Andreas
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017