FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Har nyligen startat enskild firma och är därför i behov av ett bokföringsprogram. Det jag sysslar med, förutom viss konsultverksamhet, är affiliatefinansierade hemsidor. Det innebär att jag har kontakt med företag i utlandet (t ex AdSense). Det jag kräver är att programmet ska kunna hantera detta. Det bör även ha ett rimligt pris samt vara någorlunda nybörjarvänligt. Ett program jag har kollat på är Mamut Office One, är det någon som har provat det programmet? Har ni några andra tips som matchar dessa kriterier? Mvh, Anton Malmberg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
SPCS Enskild Firma gör det i vilket fall som helst inte kan jag säga av egen erfarenhet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Visma EF rekommenderas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Visma EF är alltså samma program som jag i inlägget berättade att det *inte* funkar. Inte ens om du skickar dina fakturor till utlandet i SEK.. detta pga olika momssatser, deklarationen man gör i programmet blir inte korrekt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen som har testa Mamut Office One?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag valde efRedo och har varit nöjd hittills. Funkar för mina enkla behov som liksom dina inkluderar både in- och utrikes betalningar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Kommer det en ny version, uppdaterad med aktuella regler, varje år?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder också efredo, billigt enkelt och har det mesta jag behöver.
Bra respons när man påpekar förbättrings möjligheter. Negativt Fakturadelen skulle kunna vara bättre. När det kommer uppdateringar finns det ingen information om vad som uppdateras/fixas, jag skulle vilja ha en changelog. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Edison är super
http://www.edison.se/ |
|||