FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi har lite problem med att folk runt om i världen inte kan stava till CTEK. De stavar CETEK, CTECK, CTECH, CETECH osv.
Finns det något bra sätt att fånga upp dessa sökningar också? Jag förstår ju att jag kan lägga in dessa felstavningar på mina sidor, men det känns som att dom då tar kraft från viktigare sökord, och dessutom ogillar väl google att man har dolt innehåll. Tips? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Dolt innehåll kommer inte på fråga enligt Googles riktlinjer. Upptäcker de dig så åker du ut ur index.
Vad du får göra är att skaffa inlänkar med felstavningarna i ankartexten. Du kan även lägga upp undersidor med text som innehåller din felstavning istället för den riktiga stavningen. Sedan ser du till att fixa inlänkar till dessa undersidor. Du behöver inte ta med undersidorna i din interna länkstruktur om det känns opassande, utan kan endast använda dig av dem som landningssidor för trafik med felstavade sökord. Den här lösningen kräver så klart inlänkar med felstavad ankartext och en del arbete. Det kan vara lite jobbigt att få tag på, eftersom ingen sådan naturlig länkning sker normalt. Dock finns det inga genvägar, utan vill du ranka bra på ord så är det inlänkar som gäller. Oavsett om orden är felstavningar av ditt företagsnamn eller inte. Jag antar att du redan köper adwords på felstavningarna? Det borde räcka för att fånga upp trafiken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Faktum är att på den troligaste felstavningen (cetek), så föreslår Google korrekt stavning, trots att det finns företag och domän med samma namn som vår felstavning. De sponsrade länkarna gäller också våra produkter på just den felstavningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Köp domänerna CETEK, CTECK, CTECH, CETECH .com el andra domäner som du misstänker sno besökare och gör en redirect till din riktiga domän.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vore ju enkelt, om inte alla vore upptagna.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|