FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har precis registrerat mitt företag nu och fått någon lapp där det står att jag nu har FA-Skattsedel. Mitt organisationsnr. är mitt personnummer som jag fattar det, men mitt momsregnr, ere nåt jag får från skatteverket eller? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Lägg till SE i början av ditt personnummer och 01 i slutet. SEXXXXXXXXXX01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja jag antar jag är reggad för moms, anmälde min firma genom www.foretagsregistrering.se så det gäller bolagsverket + skatteverket(moms?)
Men tack då ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
På registreringsbeviset bör det framgå om du är registrerad för moms. Ring gärna Skatteverket och fråga.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan verifiera ditt VAT-nummer på http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/...ctedLanguage=EN
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hittade ej mitt där. :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då har du inte momsreg, den ska göra liveuppslag mot skatteverket.. skicka in blanketterna till skatteverket då för momsregistrering!
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Yees nu hittar jag mitt momsreg.nr
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett tips: Det finns en webservice att använda för att kunna kolla giltiga VAT nummer. Vi byggt en funktion åt några kunder som säljer bla inom EU. På så sätt vet våran kund redan när ordern läggs om deras kund har ett giltigt VAT nummer eller ej.
Vårt test finns här. http://www.borsholm.se/Default.aspx?tabid=191 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|