Citat:
Originally posted by acidflash@Dec 29 2006, 01:54
En sak jag är fundersam med det här, jag signa också upp mig. Och nu när jag kollar på My Subscriptions så står det att den ska förnyas den 01/21/2007. Det känns lite fel.
|
Om någon av misstag valt 30 dagar gratis istället för ett helt år under vår julkampanj får ni gärna kontakta vår support (
support -at- pingdom.com) så ser vi till att ni blir uppgraderade till ett fullt år.
Citat:
Time sent: 2006-12-24 10:59:11 CST
Contact: xxx
Phone number: xxx
Content:
DOWN alert: xxx (xxx.se) is DOWN at 12/24/2006 04:59:11PM. /Pingdom
The reason Pingdom failed to send you this message may be because your cell phone was turned off or unreachable at the time, your phone’s SMS memory was full, etc. We have tried sending you this SMS alert through several SMS providers.
Please let us know if you need assistance or have any questions.
|
Problemet här var att ditt telefonnummer var inskrivet som +46
070 1111111, dvs den inledande nollan var kvar. Vi har ordnat detta nu. (Ändrat till +46 70 11111111.)
Naturligtvis ska man inte kunna "skriva fel", och vi har faktiskt ändrat så att inledande nollor numera automatiskt tas bort på nyinmatade nummer, men du hann ställa in detta före vi gjorde det. Vi satsar ju på att allt ska vara användarvänligt, så vi missade bollen lite där. Fast som sagt, det är ordnat nu.
Det "positiva" med det här är i alla fall att du ser att vi faktiskt informerar dig ifall SMS-larm inte når fram.
Detta sagt, jul och nyår, samt under katastroftider, är SMS knappast särskilt pålitligt. Vi har dock fyra SMS-providers som vi kan gå igenom för att bättra på oddsen avsevärt. (För att inte behöva skriva så mycket, det här är hur vi gör:
http://royal.pingdom.com/?p=26)