FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det här kan ju hända alla, men det blir ju lite lustigt i sammanhanget när Anne-Marie Eklund Löwinder, informations- säkerhetsansvarig, Stiftelsen för internetinfrastruktur tidigare i veckan utsågs till Sveriges expert #1 på it-säkerhet.
http://www.idg.se/2.1085/1.116514 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ser inte riktigt kopplingen it-säkerhet och att servern har svårt att exekvera ett request.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Bara att någon på IIS blir utsedd får mig att börja tvivla på IDG & CS
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Får du inte det meddelandet pga att du ej har angivit någon namnserver?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är en bugg i domänhanteraren eller ett tekniskt fel. Det visar ändå en hel del om IIS kompetens och är ännu ett argument för att de inte ska lägga näsan i blöt överallt.
Tänk om IIS var enda ombud för domänregistreringar och de hade ett tekniskt fel i ett par dagar - hur kul skulle det vara? Det är illa nog som det är i dagsläget.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Och domänhanteraren i synnerhet har som de flesta känner till samtliga registrerade .se-domäner i sig, där förändringar kan göras direkt mot registret. Om då domänhanteraren visar disinformation eller tekniska fel/brister, så är det en solklar säkerhetsrisk!! Anne-Marie Eklund Löwinder är säkerhetsansvarig på IIS - ser du kopplingen ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Meddelandet nu är ju ett tekniskt/server -fel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ser i och för sig ingen koppling mellan just detta fel och det faktum att man utsåg Löwinder till Sveriges främste it-säkerhetsexpert...
Att saker inte fungerar som det borde på IIS är kanske ingen stor nyhet...? Dock ser jag det som mycket allvarligt att man har en intention att koncentrera all domänhantering till sig själva, trots de fantastiska brister deras system har idag... Löwinders "utnämning" är sedan den mest obegripliga jag någonsin sett från IDG:s sida, men jag hade i och för sig inte förväntat mig så mycket mer...
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag fick samma fel då jag skulle byta ns på våldtäkt.se
felet låg i det nya webhotellet tydligen för när dom ändrade om något i deras system så dök inte felet upp hos iis längre |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|