FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är på jakt efter lite olika alternativ vad gäller webbshoppar.. har jobbat väldigt mycket inom osCommerce, men är sugen på att kanske prova något färdigt system för x antal kronor i månaden där kortbetalning osv ingår...
Butiken jag funderar på att starta är väldigt väldigt nichad och kommer igentligen bara sälja en sak. Några tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi använder BlueMist, www.bluemist.se
Kortbetalning finns genom Payer, Certitrade och Samport. Det enda som tillkommer är ju kostnaden för att ansluta sig till betalväxeln och transaktionskostnaderna. Bluemist tar inte ut några pengar så vitt jag vet för att konfigurera det hela, om de inte har börjat med det efter att vi anslöt oss. Uppdateringar sker ganska ofta. Senast var igår då det blev en större uppdatering med en hel del nya funktioner. Från 345:-/månad upp till maximala 995:-/månad. www.bluemist.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ok.. det var lite dyrt tyckte jag. Finns andra som är billigare och som har färdigt kortbetalningssystem osv inkluderat. Men tack för tipset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
På vilket sätt är det dyrt?
395 kr för: Support Drift Gratis uppdateringar Färdigt system Webbhotell osv. Om du jämför det med lokalhyra för en fysisk butik t ex. som du knappt får under 5.000 kr / mån är det väl relativt billigt? Det är ju det man hyr, en lokal för försäljning. Om jag gjorde mitt absolut sämsta för att sälja, så skulle jag kunna tjäna ihop en månadsavgift på 345 kr varje månad hur lätt som helst, oavsett produkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är inte intresserad av att ha en fysisk butik... Du kan inte börja jämföra med fysiska butiker.... men hur som helst så räcker oftast inte 5000 kr för en fysisk butik... inte om du vill ha den på ett bra läge... Där jag jobbade sist betalade vi 17 000kr i månaden...
Jag är inte intresserad av att ligga o betala 395kr månaden när det finns billigare lösningar som passar mig bättre, jag är inte här för att debattera med er. Jag bygger hellre än hel shop själv eller kör med osCommerce än att betala 395kr/mån. Fler förslag någon, förutom bluemist? Mina förutsättning inför projektet Har ett bra webhotell Har bra domän Har osCommerce erfarenhet Har själv jobbat med två webbshoppar samtidigt i totalt 2år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Varför ens leta efter alternativ om du tycker att 345:-/mån är dyrt?
Vilken prisklass hade du tänkt dig då så ger det en fingervisning på vad man kan rekommendera utöver Bluemist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du redan har all erfarenhet och driftlösningen varför ens leta ny lösning?
Om 345 kr / mån är för dyrt så tror jag du ska hålla dig till OScommerce och lägga tiden på att jobba med den i stället för att leta lösningar som knappast finns. Denna månadskostnad är nog bland de billigare som finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Envägskommunikation? 345:-/mån är inte dyrt, tror inte du kommer hitta någon färdig webshopslösing som är billigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Blev tipsad om http://shop.textalk.se/se/
Anledningen till att jag inte fixar en osCommerce själv är att jag rent ut sagt varken har tid eller orkar att ordna allt från grunden igen... en färdig lösning är bättre. Men om jag inte hittar någonting som jag tycker det är värt att lägga pengar på, lägger jag projektet på is och tar upp det igen när jag har tid. 345 är inte mycket pengar så sätt, och bluemist verkar som en bra lösning osv, men jag är inte intresserad av att köpa en lösning från dem. Citat:
Anledningen till att jag gjorde detta inlägget var att få tips om olika lösningar på färdiga webshoppar... jag har fått ett tips från er. Om vi säger Oavsett pris, funktionalitet osv osv, ge mig era förslag. Jag kan betala 300, 400, 500 osv i månaden.. så länge jag tycker det är värt pengarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok, då ska vi se jag örstod det som att det var för dyrt, men är det själva lösningen så finns fler att kika på. ebutiken.nu kan kanske vara ngt.
sedan kan kanske listan på webshopslösningar som fanns i en annan tråd alldeles nyss ge lite tips. http://www.webmasternetwork.se/f10t22786.html |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|