Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lämna bort bokföring

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-14, 13:46 #21
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jag tycker det sitter ganska mycket vikt i att man passar ihop med de personer man kommer ha att göra med (Revisorn & den som sköter löpande bokföringen). Har använt Ernst & Young i ca 1-1½ år nu och är mycket nöjd men byter till Linderbergs just för att dessa personer flyttar dit.

Ser det också som en fördel att det är ett erkänt varumärke som håller koll på ens papper. Det känns tryggare. Sen har dom inte haft några problem att få tag på mer kompetens i samma hus ifall man behövt.

MrHandley, rent praktiskt så går man bara dit med förra månadens verifikationer och får sedan (nästa/samma dag) en rapport där man kan checka av siffrorna tillsammans med en uträkning på hur mycket moms m.m som ska betalas till Skatteverket. Så gör vi, man kan nog göra lite som man vill.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-14, 15:39 #22
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Av ren nyfikenhet undrar jag hur ni sorterar er bokföring. Har ni ALLT blandat i datumföljd? Eller olika pärmar för t ex. fakturor, kvitton osv.

Har märkt att revisorer har olika sätt att bokföra. Vissa använder verifikationsserier, andra kör bara på datum.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-23, 12:33 #23
void void är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
void void är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Kan någon rekomendera en prisvärd bokföringsbyrå i Stockholm för litet nystartat hb? En fördel är om erfarenhet finns av adsense, adwords, affiliateprogram etc och om kontoret ligger i city, södermalm eller liljeholmen/hägersten.

(Om någon som arbetar på sådan bokföringsbyrå läser detta får ni gärna skicka pm.)
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-23, 13:38 #24
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
BDO redovisning har jag fått uppfattningen om att de riktar sig till lite mindre företag så de kan ju vara ett alternativ. www.bdo.se
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-23, 13:41 #25
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Wojt@Jun 14 2007, 14:39
Av ren nyfikenhet undrar jag hur ni sorterar er bokföring. Har ni ALLT blandat i datumföljd? Eller olika pärmar för t ex. fakturor, kvitton osv.
Har märkt att revisorer har olika sätt att bokföra. Vissa använder verifikationsserier, andra kör bara på datum.
Hej det beror på om man använder sig av unika verifikationstyper som IF=Ingående Faktura, UF=Utgående Faktura, D=Diverse, K=Kassa, IK=Ingående kredit...etc..

...eller så använder man bara en en nummerserie och då arkiverar man i datumordning..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017