FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Medlem
|
Praktiskt sett är det inget som hindrar att man tar ut en kortavgift.
Ett annat sätt att strukturera det är att man får rabatt om man betalar kontant, vilket ju egentligen innebär samma sak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Opålitilig skit säger jag! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Flitig postare
|
haha den jag har på företaget säger samma sak .. kopplade ur skiten när jag skulle testa den och nu vägrar jag använda den för det blir mer pinsamt och tarlång tid /onödig tid när man ska ringa och slå in alla siffror osv för den fuingerar ju fan aldrig när den ska
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Är riktigt på krigsstigen just nu och går loss på alla butiker som tar ut kortavgift för mitt VISA-kort. Man har ett par 1000-kr i kortavgift att ta igen nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om du är på krigsstigen hoppas jag att du iallafall är konsekvent, hehe.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är skillnad på lagbrott som att gå mot röd gubbe, och det är knappast ett brott som man kan dömas till fängelse för, och ett avtalsbrott.
Den enklaste konsekvensen av ett avtalsbrott är att ens motpart säger upp avtalet, de jobbiga konsekvenserna är en stämning i tingsrätten - beroende på vad som står i avtalet, såklart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tror mitt nästa mail får gå till en hobby-jurist som får svara på dessa frågor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med risk för att väcka en gammal tråd
![]() En plastpåse kostar 0,50 - 1,50 kronor beroende på inköpsställe. Är ni medvetna om hur mycket pengar mataffärerna tjänar på dessa? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Eller så skippar man påsen helt och hållet och kör med mormors gamla tyg påse. Fungerar perfa, kostar inte ett öre (förutom inköpet). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|