FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tidningsbutiken.se såld för 10-15 miljoner kronor.
"Folk är inställda på att när man ska starta företag måste man ha kontor, anställda, kopieringsmaskin och fina visitkort där det står att man är chef. Men man behöver bara en laptop, internetuppkoppling, ett webbhotell och en bra idé, eller åtminstone en okej idé" Lär inspirera andra här på forumet. http://di.se/Index/Nyheter/2007/07/03/2393...4.htm?src=xlink http://www.idg.se/2.1085/1.114201 Grattis Ted! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
"Affärsidén är att få sajterna på fötter och sälja dem inom ett till två år. Några externa finansiärer är han inte intresserade av.
Jag har aldrig haft externt kapital och kommer inte ha det i framtiden heller. Min affärsidé är att göra allt själv. Det är skönt att vara 100 procent egen och inte blanda ut ägandet. Ted Valentin har inget kontor och inga anställda utan jobbar ensam från kaféer eller andra platser på stan som faller honom i smak." Grym kille! Det är bara att ta av sig hatten och säga grattis! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kul att se, grattis!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja bara att gratulera!
Kalasfina siffror med. 2.4 i vinst på en omsättning av 4. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kul!
Bra inspiration! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Grattis grattis!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
ted skriver att wineasy är en förebild. en del av folket på medieutveckling har väl jobbat just där... =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Extra roligt att läsa kommentarerna på DI.se, där de gammla gubbarna jämför försäljningen med Y2K-bubblan.
Finns det någon här som kan hålla med dem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vet inte om de är oinformerade eller bara bittra på DI. Det är ju inget snack om saken här, siten drar ju in stålar och som jag förstår det utan att göra särskilt mycket reklam heller.
Däremot ställer jag mig lite tveksam till hans prat om att kunna fortsätta driva upp sådana här ideer och sälja av.. tiden får utvisa. Han menade säkerligen inte att han skall kunna sälja dem för sådana här summor iofs, men ändå. Det är inte många som lyckas fler än en gång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||